۰ نفر

نعمت زاده با مدیران شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران روسی مذاکره کرد

۸ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۱۶
کد خبر: 184548
نعمت زاده با مدیران شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران روسی مذاکره کرد

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که همراه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی به مسکو سفر کرده است، نخستین دور مذاکرات کاری را با طرف های روسی برگزار کرد.

در گفت وگوهای جداگانه نعمت زاده با مدیران و سرمایه گذاران بخش های مختلف صنعتی، تجاری و شرکت های صادرات واردات روسیه که شامگاه دوشنبه برگزار شد، محورهای همکاری در بخش های گوناگون بررسی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در بخش تجاری مذاکره با مدیران چند شرکت زنجیره ای با حدود 5000 شعبه در سراسر روسیه برای واردات تولیدات و کالاهای مختلف از ایران و عرضه در شبکه توزیع مذاکره شد.

مذاکره برای عرضه مواد غذایی حلال و انواع فرآورده های ایرانی در فودسیتی مسکو که یکی از بزرگترین باراندازهای و مراکز پخش نیازهای مصرفی خانوارها، میوه، محصولات کشاورزی و خشکبار به شمار می رود، نیز از دیگر برنامه های کاری روز دوشنبه نعمت زاده در مسکو بود.

وی همچنین در ادامه با مدیران چند شرکت فعال در صنعت نفت و اتوبوس سازی روسیه مذاکره کرد و طرفین در این مجموعه دیدارها بر پیگیری و ادامه گفت وگوها تاکید کردند.

روحانی که روز دوشنبه بنا به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به این کشور سفر کرده است، در نخستین برنامه با دیمیتری مدودیف نخست وزیر این کشور دیدار کرد و روز سه شنبه نیز با همتای خود در کاخ کرملین مذاکره می کند.

همچنین در این سفر 15 سند همکاری در بخش های مختلف از جمله کنسولی، گردشگری، اقتصادی، ارتباطات، حقوقی و قضایی در کاخ کرملین امضا خواهد شد و پس از پایان دیدار رئیسان جمهوری دو کشور نیز بیانیه مشترک صادر خواهد شد.