۰ نفر

وزیر صنعت: چرخه تولید در و پنجره پی.وی.سی کامل شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۰۷
کد خبر: 181394
وزیر صنعت: چرخه تولید در و پنجره پی.وی.سی کامل شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانه تولید ابزار یراق برای نخستین بار در کشور به بهره برداری رسید و با فعالیت آن چرخه تولید در زمینه ساخت انواع در و پنجره های پی.وی.سی در کشور کامل شد.

محمدرضا نعمت زاده عصر چهارشنبه در مراسم بهره برداری همزمان کارخانه های داروسازی، ابزار یراق و بسته بندی محصولات پروتئینی در سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی افزود: همچنین با افتتاح 'کارخانه داروسازی طاها' زمینه برای تولید مولکولهای دارویی مورد نیاز ایران فراهم و کشور از واردات برخی از آنها بی نیاز شد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: طرح کارخانه داروسازی طاها هشت سال به دلیل مشکلات مختلف مالی متوقف بود اما در 2 سال اخیر با حمایتهای دولت تدبیر و امید رونق گرفت و به بهره برداری رسید. 

وزیر صنعت گفت: سه مولکول دارویی پروژسترون با ظرفیت تولید هشت هزار تن، مدروکسی پروژسترون با ظرفیت تولید هزار و 200 کیلوگرم و هیدروکورتیزون با ظرفیت 700 کیلوگرم در سال تولیدات این کارخانه را تشکیل می دهند. 

وی افزود: مجموعه داروسازی طاها دارای 2 هزار سهامدار است که حضور شهروندان سبزواری و مشارکت آنها در این طرح سبب شد به سرعت تکمیل و راه اندازی شود. 

نعمت زاده ادامه داد: با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال برای 80 نفر به صورت مستقیم فراهم می شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: طرح داروسازی طاها در زمینی به وسعت 20 هزار مترمربع با زیربنای چهار هزار متر و هزینه 160 میلیارد ریال و 720 هزار یورو تسهیلات ارزی ساخته شده است. 

رمضانعلی سبحانی فر افزود: همچنین 136 میلیارد ریال تسهیلات ثابت و در گردش برای اجرای این طرح از محل اعتبارات بانک صنعت، معدن و تجارت پرداخت شد. 

نماینده مردم سبزوار با اشاره به طرح کارخانه ابزار یراق نیز گفت: مشابه این طرح صنعتی در کشور وجود ندارد و با بهره برداری آن زمینه اشتغال برای 70 نفر در شهرستان سبزوار فراهم می شود. 

وی ادامه داد: این طرح با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی و پرداخت 80 میلیارد ریال تسهیلات در زمینی به وسعت 43 هزار متر مربع بهره برداری شد. 

سبحانی فر به کارخانه بسته بندی محصولات پروتئینی نیز اشاره و بیان کرد: این کارخانه ظرفیت بسته بندی سالانه 10 تن گوشت قرمز، 10 تن گوشت مرغ و پنج تن گوشت ماهی دارد. 

وی گفت: وسعت این کارخانه پنج هزار مترمربع است که با هزینه 40 میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال 40 نفر به بهره برداری رسید و برای توسعه به 40 میلیارد اعتبار نیاز دارد. 

حدود 240 کارخانه و کارگاه صنعتی با ظرفیت اشتغال 6هزار نفر در سبزوار فعال هستند. از این تعداد حدود 75 واحد صنعتی در شهرکهای شماره یک و 2 این شهرستان فعالیت دارند.