۰ نفر

هشدار سازمان استاندارد درباره لزوم ارایه شیرینی عید در جعبه مناسب

۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۴
کد خبر: 181176
هشدار سازمان استاندارد درباره لزوم ارایه شیرینی عید در جعبه مناسب

مدیرکل استاندارد استان تهران تاکید کرد در آستانه سال نو و افزایش خرید و مصرف انواع شیرینی، واحدهای صنفی و قنادی ها باید شیرینی را در جعبه های استاندارد به فروش برسانند.

جعبه های غیراستاندارد شیرینی به لحاظ بهداشتی ظرفیت زیادی برای جذب بار میکروبی دارند و سلامتی مردم بویژه کودکان را تهدید می­کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بیات افزود: مقوای مورد مصرف برای انواع مواد خوراکی مانند شیرینی ها در زمره مقواهای بهداشتی قرار می‌گیرد و مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد می شود.

وی یادآوری کرد این جعبه ها از لحاظ وزن نیز با استاندارد فاصله دارد، بنابراین صاحبان قنادی ها باید از نمونه های استاندارد این کالا استفاده کنند.

به گفته وی، همه واحدهای تولیدکننده مقوای بهداشتی، به رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 3341 و قوانین و مقررات جاری سازمان ملی استاندارد ملزمند.

مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرد طرح ویژه کنترل کالاهای پرمصرف شب عید و تعطیلات نوروز از بیستم اسفندماه در سراسر کشور آغاز می شود.

استاندارد ملی ایران شماره 3341 مربوط به ویژگی‌های جعبه‌های مقوایی مواد خوراکی است.

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به موجب بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مصوب بهمن ماه 1371 تنها مرجع رسمی کشور است که وظیفه تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) ایران را به عهده دارد.