۰ نفر

نعمت زاده: قیمت‌گذاری باید به توزیع‌کنندگان واگذار شود

ادامه کاهش تعرفه واردات پوشاک

۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 163342
ادامه کاهش تعرفه واردات پوشاک

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام خبرهای جدید در بخش تجارت و اصناف، گفت: قیمت‌گذاری کالا اکنون در مراکز تولید انجام می‌شود که اشتباه است و این کار باید در بخش توزیع صورت گیرد.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز (۲۰ آذرماه) در هفتمین اجلاس سراسری نمایندگان اتاق اصناف ایران که با حضور معاون اول رییس جمهور و مسئولان اصناف برگزار شد، با اشاره به اینکه باید بتوانیم خودمان را با شرایط جدید تطبیق دهیم و به خواست جامعه توجه کنی، گفت:  فقط پنج درصد از بخش توزیع توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود، در حالی که این رقم در کشورهای صنعتی ۷۰ درصد است.

تعیین ضرب الاجل برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروش

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: برای نصب صندوق‌های مکانیزه در فروشگاه‌ها باید ضرب‌العجل تعیین شود، چراکه این کار در جهت شفاف‌سازی لازم است و آن بخش از این صندوق‌ها را که امکان تولیدش در داخل وجود ندارد باید از طریق واردات تامین کند.

نعمت‌زاده اضافه کرد: امروز در تمام کشورها این صندوق‌ها در واحدهای صنفی وجود دارد و باعث می‌شود که مالیات طبق درآمد واقعی گرفته شود.

ادامه کاهش تعرفه واردات پوشاک

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با تمرکز خرید، نگهداری و انبارداری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هزینه‌ها پایین خواهد آمد. ما هیچ محدودیتی برای واردات کالا نداریم به جز مواردی که قانون مانع آن شده است. یکی از محدودیت‌های واردات کالا تعرفه است. در جاه‌هایی که احساس کرده‌ایم تعرفه مانع ورود کالا بوده آن را تغییر داده‌ایم.

وی درباره تعدیل تعرفه‌ واردات پوشاک توضیح داد: برای تعدیل تعرفه واردات پوشاک اقداماتی انجام داده‌ایم. تعرفه واردات پوشاک در حال حاضر از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد کاهش یافته است و اعتقاد داریم که این رقم باید بیش از این پایین آید.

نعمت‌زاده اضافه کرد: در حاکمیت باید تمامی شرایط را در نظر بگیریم. مواردی مانند تولید، توزیع، مصرف‌کننده، قاچاق، درآمد مالیاتی و ... باید در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار بگیرد.

توافق جدید برای جلوگیری از قاچاق از طریق ته‌لنجی‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت‌هایش از امضای توافق‌نامه با وزارت کشور برای جلوگیری از قاچاق کالا از طریق ته‌لنجی‌ها خبر داد.

به گفته وی، این توافق‌نامه برای تصویب به دولت فرستاده شده است.

رییس اتاق اصناف هم عضو شورای پول و اعتبار می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین عنوان کرد: قانون جدید بانک مرکزی برای عضو شدن رییس اتاق اصناف در شورای پول و اعتبار به هیات دولت فرستاده شده و این تصمیم در حال بررسی است.