۰ نفر

برای حضور موفق در بازارهای جهانی،

نعمت زاده: ایجاد ۴ویا ۵ برند معتبر لوازم خانگی ضروری است

۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
کد خبر: 160390
نعمت زاده: ایجاد ۴ویا ۵ برند معتبر لوازم خانگی ضروری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تنوع برندهای تولید لوازم خانگی در کشور گفت: برای حضور موفق در بازارهای جهانی، بهبود کیفیت لوازم خانگی و ایجاد 4 و یا 5 برند معتبر ضروری است.

محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تعداد شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در ایران به اندازه چین است در حالیکه این کشور بیش از یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت و یکی از بزرگترین اقتصاد جهان را در اختیار دارد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه وجود برندهای زیاد در بازار لوازم خانگی مانع بزرگی برای رقابت پذیری در بازارهای هدف است، گفت: با وجود بیش از یکصد برند در صنعت تولید لوازم خانگی در کشور، ایجاد رقابت سالم در بین آنها عملی نیست و این به ضرر صنعت کشور تمام می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به تولید کننده لوازم خانگی در کشور توصیه کرد، با تجمیع برندهای خود چند برند معتبر ایجاد کنند، زیرا با یکصد برند نمی توانیم در بازارهای جهانی حضور موفقی داشته باشیم و دولت نیز از این اقدام تولید کنندگان حمایت خواهد کرد.

وی یادآور شد: پیشتر ایران وارد کننده لوازم خانگی بود، اما اکنون بیشتر لوازم خانگی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

نعمت زاده تصریح کرد: طبق سیاست های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت که از دو سال پیش تدوین شده، جمهوری اسلامی ایران طی 10 سال آینده با ارتقا کیفیت لوازم خانگی تولیدی، باید به عنوان یک کشور تولید کننده و صادر کننده لوازم خانگی مطرح شود.

وی با بیان اینکه هرسال شاهد افزایش ارتقا کیفیت لوازم خانگی تولیدی در شرکت های داخلی هستیم، گفت: با این حال دولت، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و وزارت صنعت از هرگونه نوآوری و کاهش رتبه انرژی لوازم خانگی در ایران حمایت می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عدم موفقیت ارائه کارت های اعتباری برای خرید لوازم خانگی در کشور یادآور شد: هرچند که بانک مرکزی و سازمان مدیریت تلاش کردند که بازار صنعت لوازم خانگی با ارائه کارت های اعتباری تحریک شود، اما پیچیدگی این مساله نتیجه مناسبی نداشت.

وی گفت: به نظر ما بهترین راه تحریک بازار لوازم خانگی در کشور جایگزین آن با لوازم نو است تا به تدریج لوازم خانگی کهنه از رده خارج شود، همانطوری که در حوزه خودرو شاهد جایگزینی خودروهای فرسوده با نو هستیم.

نعمت زاده خواستار واقعی شدن قیمت ارز شد و افزود: با واقعی شدن قیمت ارز تولید در داخل اقتصادی تر خواهد شد، زیرا ارز غیر واقعی به تولید ملی ضربه می زند و اکنون 50 درصد ارز مصرفی کشور به صورت آزاد تهیه می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در مجموع واقعی شدن نرخ ارز به نفع صنعت و تولید کشور خواهد بود.

 شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران صبح امروز (پنجشنبه) با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

این نمایشگاه تا هفتم آذر ماه ادامه دارد و شرکت هایی از کشورهای ترکیه، چین، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، چک، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، هند و انگلیس جدیدترین کالاها، لوازم، تولیدات و محصولات خانگی خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.

همزمان با این نمایشگاه، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی با حضور 216 شرکت ایرانی و 147 شرکت خارجی از 20 کشور جهان شامل آلمان، آمریکا، اتریش، اسپانیا، استرالیا، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، روسیه، ژاپن، دانمارک، جمهوری چک، چین، سوئد، سوئیس، لهستان، هندوستان، هلند و کره جنوبی آغاز بکار کرد.

در این نمایشگاه آخرین محصولات و دستاوردهای تولید آهن، فولاد، صنایع معدنی، محصولات و ماشین آلات، آلومینیوم، مس و روی، کوره های صنعتی، ریخته گری، قالب سازی، فر و آلیاژ، فرآورده های نسوز، شیرهای صنعتی و لوازم انتقال و کنترل سیالات را در معرض دید عموم قرار گرفته است.