۰ نفر

ساخت زیباترین ایستگاه قطار کشور در رشت

۴ آذر ۱۳۹۵، ۱:۴۳
کد خبر: 160291
ساخت زیباترین ایستگاه قطار کشور در رشت

استاندارگیلان اعلام کرد: با ایجاد یکی از زیباترین ایستگاه‌های قطار کشور در رشت، مردم با حرکت از تهران در میدان گیل که در داخل شهر رشت واقع است پیاده خواهند شد.

محمد علی نجفی به حل مشکلات اعتباری این طرح اشاره و اعلام کرد: با تامین منابع اعتباری، مشکلات موجود در 8 قطعه‌ای که پیمانکاران حضور دارند به‌ویژه دو پل مرتفع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: اگر پل‌ها و تونل‌ها تا اسفند آماده شود پیش‌بینی ما این است بتوانیم تا پیش از پایان دولت یازدهم این مسیر را راه‌اندازی کنیم. تاکید ما به پیمانکاران این است که با توجه به تامین اعتبارات با جدیت نسبت به تکمیل این طرح اهتمام کنند. نجفی افزود: آن دسته از پیمانکارانی که در این طرح فعالیت داشتند می‌توانند اکنون بخش اعظمی از مطالبات خود را دریافت کنند.

وی به ریل‌گذاری80 کیلومتر از مسیر راه‌آهن قزوین – رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به تولید بخشی از ریل‌ها از سوی کارخانه‌های داخلی و نیز رفع موانع واردات که بر اثر تحریم ایجاد شده بود، اکنون مشکلی در تامین ریل مورد نیاز برای باقیمانده مسیر این طرح وجود ندارد. همچنین دو ایستگاه مسیر که به علت مشکلات فنی کمی از برنامه زمان‌بندی عقب بودند طبق زمان مقرر تکمیل خواهند شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ایستگاه شهر رشت در 12کیلومتری مرکز شهر در جیرده پیش‌بینی شده بود، گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی در سفر به گیلان و تامین منابع مالی از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه، یکی از زیباترین ایستگاه‌های قطار کشور در رشت در حال طراحی است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، نجفی به اهمیت طرح راه‌آهن در گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حمل ونقل مسافران و بار از تهران به رشت و نیز اتصال این طرح به بندر انزلی و منطقه آزاد از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است. همچنین راه طولانی نستراک که شمال را به جنوب وصل می‌کند با افتتاح این طرح از 45 روز به 20 روز کاهش می‌یابد.