۰ نفر

نعمت زاده: رنو، سایپا و ایران خودرو را به جان هم می‌انداخت

قرارداد با خودروسازان خارجی بدون پیش شرط است

۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵
کد خبر: 157444
قرارداد با خودروسازان خارجی بدون پیش شرط است

محمد رضا نعمت زاده در نشست خبری در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات:در سال های گذشته رنو به عنوان یک شرکت واحد با سایپا و ایران خودرو کار می کرد و این شرکت ها را به جان هم می انداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ما خواهش کردیم که سایپا با رنو هم وارد مذاکره شود اما در عمل این مذاکرات طول کشید و به نتیجه نرسید. در این راستا سازمان گسترش که در حوزه خودرو سابقه دارد با رنو وارد مذاکره شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه قرارداد خودروسازان بزرگ دنیا با خودروسازان ایران را بدون پیش شرط دانست و تاکید کرد: خودروسازان خارجی با اطمینان قراردادهای خود را با ایران نهایی کرده اند.

«محمدرضا نعمت زاده» در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگاران به جزییاتی از مذاکرات خودروسازان ایرانی با خودروسازان بزرگ دنیا اشاره کرد و گفت: برخی از خارجی ها در حوزه خودرو محتاط بودند و می گفتند اگر روزی تحریم ها علیه ایران بار دیگر اعمال شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وی افزود: ما به آنها می گفتیم اگر می خواهید این حرف ها را مطرح کنید، می توانید با کشور دیگری شریک شوید. ما به آن شرکت ها می گفتیم اگر اطمینان ندارید که حضورتان در ایران درازمدت است، لزومی ندارد قرارداد ببندیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد که «خودروسازان خارجی به این ترتیب امضای این شکل از قراردادها را با خودروسازان ایران پذیرفتند.

نعمت زاده گفت: در قراردادهای خودرویی ما یک کلمه به موضوع برجام اشاره نشده است، البته حق شرکت های خارجی است، این مسایل را مطرح کنند و وقتی می بینند یک سیاستمدار در آن طرف دنیا حرفی می زند، احتیاط کنند. ما نیز حرفی نداریم، فقط به آنها گفته ایم اگر می خواهید احتیاط کنید، نیایید.

وی افزود: شرکت های خودروساز خارجی با آگاهی به این مسایل حضور پیدا کرده اند و هیچ شرطی را نه قبول کردیم نه نوشتیم و نه در آینده خواهیم نوشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص انتخابات آمریکا و موضوع برنامه جامع اقدام مشترک ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 گفت: برنامه جامع اقدام مشترک توافق با یک کشور نیست که بخواهد یک طرفه لغو شود.

نعمت زاده افزود: توافق با کشورهای 1+5، یک توافق جمعی بین المللی است. این توافق در سازمان ملل متحد نیز به تصویب رسیده است و سازمان ملل قطعنامه های خود علیه ایران را لغو کرده است.