۰ نفر

بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی با حضور جهانگیری

۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۵۰
کد خبر: 156031
بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی با حضور جهانگیری

با حضور معاون اول رییس جمهور سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای نظامی و غیرنظامی در شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) به بهره برداری رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  اسحاق جهانگیری بعداز ظهر روز پنجشنبه در جریان سفر به استان اصفهان، با حضور در شهرستان شاهین شهر در شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) و ضمن افتتاح این سامانه از بخش های مختلف بازدید کرد و در جریان جزئیات این سامانه قرار گرفت.

این سامانه از تجهیزات کاملاً خاص و انحصاری بوده و طراحی، ساخت،نصب ، راه اندازی و بهره برداری از آن در اختیار چند کشور محدود صاحب فناوری های هوایی است و به دلیل راهبردی بودن این دانش در زمره فناوری های تحریمی قرار داشت که به لطف خدا امروز با همت متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع شرکت هواپیماسازی ایران شاهد افتتاح و بهره برداری از آن هستیم.

سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیما با قدرت 4.7 مگاوات، توانایی انجام آزمون های استاتیکی و دینامیتی تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای سنگین نظامی و غیرنظامی تا تایرهای با قطر 160 سانتی متر و سرعت 650 کیلومتر در ساعت معادل 1100 دور در دقیقه را دارا است و از انواع فناوری های روز دنیا شامل میکانیک ـ هیدرولیک، الکترونیک، کنترل و اتوماسیون، نرم افزار و ... بهره برده است

کلیه مراحل طراحی، ساخت ونصب این سامانه به صورت کاملا بومی و با مشارکت شرکت های دانش بنیان صورت گرفته و با بهره برداری از این سامانه امکان سرویس دهی در این حوزه را به سایر کشورها فراهم کرده است.

این دستاورد یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است و قطع وابستگی به خارج از کشور، صرف جویی ارزی و قرار گرفتن ایران درتراز چند کشور اول دنیا که صاحب این فناوری هستند از ویژگی های سامانه جامع آزمون تایر، ترمز و چرخ انواع هواپیماهای نظامی و غیرنظامی به شمار می رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (پنجشنبه) در بخش پایانی سفر دو روزه خود به استان اصفهان با حضور در شرکت تولید لوازم خانگی اسنوا واقع در شهرک صنعتی مورچه خورت از خط تولید یخچال فریزر این شرکت بازدید کرد.

ظرفیت تولید این کارخانه روزانه 2000 دستگاه یخچال است و خط تولید مکانیزه جدید اسنوا نیز روزانه 600 دستگاه یخچال فریزر ساید بای ساید تولید می کند.

با راه اندازی این خط تولید جدید برای 200 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.