۰ نفر

معاون وزیرکار عنوان کرد

لزوم تغییر دستمزد کارگران معادن زغال‌سنگ

۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۰۹
کد خبر: 149587
لزوم تغییر دستمزد کارگران معادن زغال‌سنگ

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ایمنی یکی از محورهای کلیدی کار است به گونه ای که در چهار ماهه اول سال جاری، حوادث در حین کار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید حسن هفده تن در  حاشیه بازدید از تونل معدن زغال سنگ هجدک شهرستان راور در جمع خبرنگاران گفت: کارکردن در معادن زغال سنگ عین جهاد و تجسم شرافت است.

وی با اشاره به پیام رفاهی رییس جمهور، مبنی بر رفاه، آسایش و امنیت در اولویت کار دولت تدبیر و امید اظهار کرد: وضعیت این معدن را مشاهده کردیم و معتقدم هر کاری که دولت برای رفاه این کارگران انجام دهد، کم است و معتقدم حداقل دستمزد در معادن زغال سنگ باید متفاوت تر از سایر شغل ها باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ایمنی سازی و سلامت سازی محیط کار و همچنین حفظ سلامت جسمی و روحی کارگران از اهداف و اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

هفده تن سرمایه های انسانی را مهمترین و بزرگترین سرمایه های این کشور دانست و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری وزارتخانه، دستگاه های مربوطه و دانشگاه ها، بتوانیم سیستم استخراج معادن کشور را نوآوری کنیم بطوریکه بخش سخت افزاری باید توسط دستگاه های ذیربط صورت گرفته و کارگران بخش نرم افزاری امر استخراج را انجام دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ایمنی یکی از محورهای کلیدی کار است به گونه ای که در چهار ماهه اول سال جاری، حوادث در حین کار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶.۷ درصد کاهش داشته است.

وی اعلام کرد: طبق اعلام سازمان ملل با کاهش هر یک درصد حوادث ناشی از کار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از هزینه های تحمیلی به جامعه کاهش می یابد.

هفده تن با اشاره به چشم انداز ۱۰ سال آینده این وزارتخانه در حوزه کاهش حوادث در حین کار خاطر نشان کرد: به دنبال این می باشیم که با کمک ۱۸ دستگاه وظیفه مدار،   حوادث کاری را به صفر نزدیک کنیم.