۰ نفر

انتقاد استاندار تهران از تعلل بانکها در پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۰
کد خبر: 148016
انتقاد استاندار تهران از تعلل بانکها در پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی

استاندار تهران با انتقاد از تعلل بانکها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی شده گفت: از مجموع 981 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال معرفی شده به بانک ها، تاکنون فقط برای 169 مورد گشایش اعتبار انجام شده است.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سیدحسین هاشمی عصر دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد افزود: برای مثال بانک ملی حتی یک مورد گشایش اعتبار برای بیش از 100 واحد صنعتی واجدشرایط که برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند، انجام نداده است. 

وی اظهار کرد: سایر بانک های اصلی کشور شامل کشاورزی، صنعت و معدن، سپه، تجارت و ملت نیز همین مشکل(کندی روند انجام کار) را در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی دارای مشکل دارند. 

هاشمی به برگزاری جلسات متوالی با رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان تام الاختیار بانکها در استان تهران اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد که بانک های عامل همچنان مشغول بررسی وضعیت واحدهای صنعتی معرفی شده و متقاضی دریافت وام هستند. 

استاندار تهران از وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کل کشور در استان تهران خواست که برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی شده استان اقدام شود.