۰ نفر

رشد ۱۵ درصدی در خرید هواپیما توسط ایرلاین‌های داخلی

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۳۳
کد خبر: 146566
رشد ۱۵ درصدی در خرید هواپیما توسط ایرلاین‌های داخلی

وزیر راه و شهرسازی از افزایش 15 درصدی خرید هواپیما توسط ایرلاین‌های داخلی خبر داد و گفت: حمایت و تجهیز ناوگان هوایی کشور در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

عباس آخوندی در پاسخ به سوال میزان مبنی بر اینکه، با توجه بر تاکید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر گسترش ناوگان حمل ونقل هوایی در ایران و ارتباط آن با دیگر کشورها، چرا سالیانه حدود چهار میلیارد دلار  ارز از کشور توسط ایرلاین‌های خارجی خارج می‌شود، گفت: در سالجاری میزان جابه جایی مسافر در ناوگان هوایی کشور 22 درصد افزایش پیدا کرده و سایر بنگاه‌های هواپیمایی اقدام به خرید هواپیما کرده‌اند که مجموعا میزان خرید هواپیما در ایرلاین‌های داخلی  15 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی افزود: وزارت راه و شهرسازی حمایت و تجهیز تمام بنگاه‌های هوایی را در اولویت قرار داده و آن‌ها را موظف به رعایت قواعد بین المللی می‌کند. در همین راستا برای توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی نمی‌توانیم جلوی ایرلاین‌های خارجی را برای ورود و خروج به کشور گرفت و  این امر در راستای رقابت پذیری نیست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در رابطه با اهمیت نیروی انسانی در ناوگان هوایی و رسیدگی به شرایط آن‌ها گفت: در تلاش بوده تا تمام ایرلاین‌های داخلی را سروسامان بخشیده و در راستای بهبود شرایط نیروی انسانی در ایرلاین‌ها از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد شد.

وی در خصوص خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ، یادآور شد: مذاکرات مناسبی با دو شرکت ایرباس و بوئینگ انجام شده و به نتایج خوبی دست پیدا شده است، در حال حاضر انتظار مجوز خزانه داری آمریکا در این رابطه کشیده می‌شود.

آخوندی در رابطه با تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس گفت: انتخابات آینده آمریکا تاثیر چندانی بر این قراردادها ندارد و در صورتی که هرگونه مشکلی در اجرای قراردادها ایجاد شود به معنای نقض برجام خواهد بود.