۰ نفر

نسل جدید هواپیماهای بوئینگ را ببینید +عکس

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶
کد خبر: 145715
نسل جدید هواپیماهای بوئینگ را ببینید +عکس

شرکت هواپیماسازی بویینگ اولین نمونه آزمایشی هواپیما با بال ادغام شده در بدنه را ساخت و در تاسیسات صنایع هوایی ناسا آزمایش کرد.

هواپیمای بال‌ پیوسته بویینگ که در مقیاس 6 درصد و با پهنای بال چهار متر ساخته شده، دارای کلیه فاکتورهای هواپیما در مقیاس واقعی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، فناوری بال ادغام شده در بدنه، بهترین شرایط آیرودینامیک و مدیریت مصرف سوخت را برای هواپیماهای آینده به ارمغان می‌آورد.

سخنگوی شرکت بویینگ پس از آزمایش رضایت‌بخش "هواپیما با بال ادغام شده در بدنه" یا BWB در لابراتوار تحقیقات فضایی ناسا اعلام کرد: خوشبختانه پس از بررسی پارامترهای مختلف در تونل باد مشخص شد که طرح جدید هواپیما به پرواز آرام و بدون تلاطم در هوا کمک شایانی کرده است.

وی در ادامه افزود: طرح کلی هواپیمای جدید بویینگ از بمب‌افکن‌های رادارگریز ایالات متحده الهام گرفته شده و انتظار می‌رود تا 10 سال آینده نمونه تجاری این هواپیما تولید و عرضه شود.

مهمترین مزیت هواپیمای بال پیوسته در مقایسه با نسل فعلی در مرحله اول افزایش چشمگیر استحکام بدنه و رفع مشکل لرزش و ترک بال است. همچنین این فناوری مصرف سوخت را کاهش و پایداری در پرواز را افزایش می‌دهد.

هواپیما

هواپیما

هواپیما