۰ نفر

معاون وزیر صمت خبر داد؛

تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنایع غذایی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۲۷
کد خبر: 526380
تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنایع غذایی

معاون امور صنایع وزارت صمت از تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنایع غذایی با حضور پیشکسوتان این صنعت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، مهدی صادقی نیارکی در نشست هم‌اندیشی با اعضای کانون صنایع غذایی ایران گفت: با تشکیل کنسرسیوم صادراتی تحت یک نشان ایرانی علاوه بر توسعه صادرات غیرنفتی و حضور در بازارهای جهانی، فرصت مناسبی برای توسعه صنایع پیشران در بستری فراتر از بازار داخلی فراهم خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی تکمیل زنجیره صنعتی و بسترسازی برای تدوین سند راهبردی برای کل زنجیره صنعتی افزود: در کنار برنامه‌ریزی برای تدوین سند راهبردی، تشکیل کنسرسیوم مشترک با حضور نشان‌های مطرح، بستر را برای حضور قدرتمند در بازارهای جهانی فراهم خواهدکرد.

صادقی نیارکی با تاکید بر ضرورت تجمیع تقاضا در زنجیره صنعتی مانند صنایع غذایی، گفت: توسعه صنایع پیشران نظیر صنایع غذایی نیازمند همکاری کل زنجیره صنعتی است و این مهم در بستر کنسرسیوم صادراتی نخستین گام برای توسعه صنایع غذایی است.

گفتنی است، تعدادی از اعضا کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در راستای سلسله نشست‌های هم اندیشی تکمیل زنجیره ارزش صنایع پیشران ضمن طرح اقدامات انجام شده برای تدوین سند راهبردی توسعه صنایع غذایی، گزارشی از برنامه‌های دردست اجرا، برای توسعه صنایع غذایی در بازارهای صادراتی ارائه کردند.