۰ نفر

معاون انجمن تولیدکنندگان فولاد ؛

ظرفیت تولید فولاد تا ۲۵ میلیون تن در سال رشد کرد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲
کد خبر: 525942
ظرفیت تولید فولاد تا ۲۵ میلیون تن در سال رشد کرد

یعقوبی گفت: برای فولادی که بیش از ۲ برابر نیاز داخل تولید می‌شود و نباید تا این حد دغدغه مجوز برای صادرات داشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وحید یعقوبی معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره صادرات فولاد ایران گفت: باید دلیل کمبود صادرات را از سیاستگداران کشور بپرسید. ما فرصت طلایی صادراتی از اواخر سال گدشته پیش روی صنعت فولاد قرار گرفته است. ما در زمینه صادرات پتانسیل بسیار بالایی داریم و در بخش فولاد میانی به کشور‌های دنیا صادرات داریم که سال گذشته به حدود ۶ میلیون تن رسید.

او ادامه داد: برای صادرات فولاد کشور تا ۸ میلیارد دلار تا پایان سال 1400، حدود نیمی از آن را تحقق بخشیدیم. مجوز‌های صادراتی یکی از مشکلاتی بود که مانع از انجام این می‌شد. برای کالایی که بیش از ۲ برابر نیاز داخل تولید می‌شود و نباید تا این حد دغدغه مجوز برای صادرات داشته باشیم.

یعقوبی گفت: در افق ۱۴۰۴ برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت تا ۲۵ میلیون تن است، اما این با در نظر گرفتن ۲۰ میلیون تن صادرات است. امروز زیرساخت‌های بروکراسی و حمل و نقل ما امکان تحقق این اهداف را فراهم نمی‌کند.

او ادامه داد: ظرفیت تولید ما در سال ۹۹ حدود ۳۷ میلیون تن بود. حدود ۶ میلیون تن کمتر از طرفیت تولید داشتیم که بخشی از آن به کمبود مواد اولیه مربوط می‌شود. این کمبود به سیاستگذاری‌های حوزه اکتشاف و استخراج مربوط است. بخشی هم به رکود داخلی فولاد و محدودیت‌ها صادرات و تولید مربوط می‌شود.