۰ نفر

افزایش تولید ۱۶کالای صنعتی در سال گذشته با وجود شرایط تحریم

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبر: 522721
افزایش تولید ۱۶کالای صنعتی در سال گذشته با وجود شرایط تحریم

با وجود شرایط سخت تحریمی و محدودیت‌هایی که بیماری کرونا برای کسب و کارها به وجود آورد، اما به همت تولیدکنندگان کشور از ۲۵کالای منتخب صنعتی ۱۶کالا در سال گذشته (۱۲ماهه ۱۳۹۹) با افزایش تولید روبرو بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت (دفتر مدیریت داده، آمار و فناوری اطلاعات) در سال گذشته (۱۲ ماهه ۱۳۹۹)، تولید انواع خودرو سواری ۱۹.۱ درصد افزایش داشته و تولید محصولات دیگری در این حوزه از جمله وانت با افزایش ۶.۵ درصدی، تولید کمباین با افزایش حدود ۴۴.۵ درصدی و تولید تراکتور با افزایش حدود ۱۵.۹ درصدی روبرو بوده است.

همچنین تولید کامیون، کامیونت و کشنده در سال گذشته (۱۲ ماهه ۱۳۹۹) افزایش ۵۳.۶ درصدی و تولید لاستیک خودرو افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

در این مدت تولید نئوپان با افزایش ۱۰.۳ درصدی و فیبر با افزایش ۴.۴ درصدی روبرو بوده است. همچنین تولید دوده افزایش ۱۶.۸ درصدی و تولید الیاف اکریلیک افزایش ۱۹۶ درصدی داشته است.

در زمینه تولید نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی نیز افزایش ۱۷.۲ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

از سوی دیگر در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ تولید کارتن ۴.۶ درصد افزایش داشت. همچنین تولید روغن صنعتی و موتور تصفیه اول با افزایش ۶.۴ درصدی روبه رو بوده است. تولید محصولات پتروشیمی نیز با افزایش ۸.۹ درصدی مواجه بود.

در زمینه تولید انواع کفش و پاپوش افزایش ۲.۳ درصدی داشته ایم و در حوزه لوازم خانگی نیز علیرغم اینکه شرکت‌های خارجی کشورمان را ترک کرده بودند، اما به همت جهادگران عرصه تولید، در تولید ماشین لباسشویی افزایش بیش از ۵۱ درصدی داشته‌ایم.

گفتنی است که بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت (دفتر مدیریت داده، آمار و فناوری اطلاعات) در سال گذشته ۹ کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز با افزایش تولید مواجه بود.