۰ نفر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

ایجاد اشتغال برای ۲۰۰هزار نفر با تکمیل بنگاه‌های شهرک‌های صنعتی

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۰۳
کد خبر: 521549
ایجاد اشتغال برای ۲۰۰هزار نفر با تکمیل بنگاه‌های شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ نزدیک به ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که می‌تواند دست‌کم برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ «علی رسولیان» امروز (یکشنبه) به تشریح کمبودها و اقدام‌های انجام شده در راستای تامین خدمات مختلف زیرساختی از جمله زمین، آب، برق، گاز و مخابرات در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور پرداخت و افزود: تامین زمین یکی از دغدغه‌های جدی و همیشگی فعالان اقتصادی به‌ویژه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته چهار هزار و ۵۱۳ هکتار زمین برای فعالیت ۱۰ هزار و ۶۲۷ بنگاه‌های اقتصادی جدید در شهرک‌های صنعتی واگذار شد.

وی بیان‌داشت: این آمار در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۸۲ درصدی از نظر زمین واگذار شده و رشد ۸۳ درصدی از نظر تعداد بنگاه‌ها داشته است.

به گفته این مقام مسوول، در موضوع تامین آب برای شهرک‌های صنعتی، کسری جدی ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای وجود دارد.

رسولیان ادامه‌داد: در این زمینه، دولت قول ۴۰ درصد تخفیف قیمت آب در شهرک‌ها را داده و ابلاغ کرده که هر کجا آب حتی آب تصفیه شده فاضلاب وجود دارد، شهرک‌های صنعتی نسبت به خریداری آن اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان‌داشت: در حوزه تامین آب و برق با وجود اینکه وزارت نیرو متولی تامین این خدمات تا درب شهرک‌های صنعتی است، اما این سازمان نیز برای مشارکت ۳۰ درصدی در تامین آنها اعلام آمادگی کرده تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

وی درخصوص تامین گاز در شهرک‌ها، خاطرنشان‌کرد: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و همکاری شرکت ملی گاز با این سازمان بسیار خوب بوده است.

به گفته این مقام مسوول، با همکاری شرکت مخابرات ایران، بیش از ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور از تلفن ثابت برخوردارند و در بیش از ۴۱۵ شهرک نیز اتصال شبکه جهانی اینترنت از طریق فیبر نوری برقرار است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با داشتن ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۰ هزار و ۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۷۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.