۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

انتخاب الکترونیک، گام‌های بلندی برای خودکفایی در صنعت برداشته است

۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 519195
انتخاب الکترونیک، گام‌های بلندی برای خودکفایی در صنعت برداشته است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک گام های بلندی را برای خودکفایی در صنعت لوازم خانگی برداشته است

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا سلیمی بعدازظهر روز پنج‌شنبه19 فروردین‌ماه در بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در اصفهان در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد:  این مجموعه گام های بلندی را برای خودکفایی در صنعت لوازم خانگی برداشته است و این بازدید نیز عزم مجلس را برای حمایت بیشتر افزون کرده است.

وی با بیان اینکه در مجلس برای افزایش تولید و مانع زدایی و پشتیبانی چند اقدام را انجام خواهیم داد، گفت: یکی از اقدامات در حوزه مالیات است که در بودجه امسال ۲۰ درصد میزان مالیات تولیدکنندگان را کاهش داده ایم؛ دوم اینکه در زمینه کاهش بروکراسی شدید اداری برنامه داریم، چراکه متاسفانه امروز تولیدکنندگان برای دریافت مجوزها باید کفش آهنی بپوشند.

سلیمی افزود: در حوزه سوم قرار است برخی قوانین همچون قانون حمایت از کسب و کار، رفع قاچاق، رفع موانع تولید، استاندارد و ... که یا اجرا نمی شوند و یا مواد آن به صورت سلیقه ای اجرا می شوند و الزامات قانونی آن نادیده گرفته می شود، پیاده سازی شود.

وی با اشاره به ضرورت استاندارد، تاکید کرد: بی توجهی به استاندارد در حوزه تولید موجب کاهش کیفیت تولیدات می شود.

روح الله جانی عباسپور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، اظهار کرد: تحول و دگرگونی، توسعه و افزایش تولید این مجموعه در سایه تحریم ها بوده است. خوشبختانه تحریم ها این فرصت را برای این مجموعه داخلی ایجاد کرده است تا در راستای منویات مقام رهبری به رونق تولید و جهش تولید برسد، از سوی دیگر مصادیق اقتصاد مقاومتی را در این مجموعه شاهد هستیم.

وی با اشاره به قاچاق کالا، گفت: براساس قانون اساسی، مجلس دو کار را در این حوزه می تواند انجام دهد، که یکی در بحث قانون گذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

جانی عباسپور با بیان اینکه قانون ثبت شناسه کالا در کشور وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه این قانون در مجلس هفتم تصویب و بعد به آن پرداخته شده است، اما واقعیت این است که دولت در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا اقدامات درستی را انجام نداده است.

وی در خصوص سامانه ثبت شناسه کالا، گفت: اگر دولت این سامانه را راه انداخته باشد، امروز نباید شاهد قاچاق لوازم خانگی در کشور باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص نظارت جدی بر اجرای قانون ضرورت دارد و مجلس به طور جدی به دنبال این است که نقش نظارتی خود را ایفا کند.

وی گفت: مجلس در بحث قاچاق کالا، رفع موانع تولید و ... مسیر خود را پیدا کرده و اقدامات اساسی را در این زمینه انجام می دهد.