۰ نفر

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی؛

ذوب آهن اصفهان الگوی خودباوری در صنعت کشور شد

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۴۴
کد خبر: 512246
ذوب آهن اصفهان  الگوی خودباوری در صنعت کشور شد

حسین رجایی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی دوشنبه 18 اسفند ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان ، ضمن بازدید از خط تولید با مهندس یزدی زاده و دیگر مسئولین این شرکت دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش اقتصادآنلاین، رجایی در این بازدید ، تولید ریل در ذوب آهن اصفهان در شرایط سخت تحریم و تنگناهای اقتصادی را یک دستاورد بزرگ برای صنعت کشوردانست و گفت : تحریم های ظالمانه غرب ، مشکلاتی برای صنعت و اقتصاد کشور ایجاد کرد ، اما جوانان و مدیران ذوب آهنی ، این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و با خنثی نمودن تحریم ها ، موفق شدند با بهره گیری از توان و دانش فنی خود ، محصول استراتژیک ریل را که تامین آن کاملاً به واردات وابسته بود ، تولید نمایند.

وی افزود : ذوب آهنی ها ثابت کردند که در این شرایط سخت هم  می توان به قله های افتخار و خودکفایی صعود کرد و الگوی خودباوری در صنعت کشور شدند .

نماینده مردم لنجان اظهار داشت : همچنان که ذوب آهن اصفهان با تولید ریل از توسعه حمل و نقل ریلی حمایت نمود ، لذا مسئولین هم باید از تولید این محصول مهم حمایت کنند و هرگز اجازه واردات آن را ندهند .

وی افزود : خوشبختانه در بودجه سال 1400 نیز ، واردات تمام محصولاتی که در داخل تولید می شود ممنوع شده و حتی مجازات در پی دارد .

نماینده مردم لنجان تعامل ذوب آهن اصفهان و شهرستان لنجان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت : خوشبختانه اعتماد و باور مثبت به مجموعه مدیریتی ذوب آهن اصفهان وجود دارد و این مدیریت با نگاه مثبت و سازنده فعالیت می کند . معتقد هستم که هر گونه مشکل و مسئله ای را می توان از طریق تعامل و گفتگو با این مجموعه حل کرد .

رجایی افزود : یکی از دغدغه های مهم مردم لنجان ، مسئله محیط زیست است که در این زمینه هرگز نگرش ما به گونه ای نیست که برای تولید ایجاد مسئله و مشکل کنیم . چرا که می دانیم اقدامات زیست محیطی بلند مدت هستند و باید در این زمینه چشم انداز تعریف شود . در واقع باید بدانیم در کدام نقطه هستیم و با اقدامات زیست محیطی ذوب آهن به چه اهدافی در چه زمانی می رسیم .

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز به روند رو به رشد این مجتمع عظیم صنعتی و دستاوردهای آن در سال جاری اشاره کرد و گفت : دغدغه های مهم مردم شهرستان لنجان در حوزه های محیط زیست ، اشتغال و آب را مدنظر داریم و در تمام این زمینه ها اقدامات مهمی صورت گرفته است .

مدیرعامل ذوب آهن ، با اشاره به اینکه در تمام استخدام های این شرکت مطابق قانون ، شهرستان لنجان در اولویت قرار گرفته است گفت : ساخت و نصب درب های فلکسیبل باتری شماره 3 کک سازی   و همچنین تدوین طرح جامع زیست محیطی این شرکت که با نظارت سازمان محیط زیست انجام شده است ، از جمله اقدامات زیست محیطی مهم اخیر این شرکت است .

یزدی زاده به طرح های مختلف این شرکت در جهت صرفه جویی در مصرف آب که به کاهش 50 درصدی در این مقوله منجر شده است نیز اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که با رویکرد مثبت مسئولین شهرستان لنجان ، تعامل با منطقه با عنوان اولویت اصلی ذوب آهن اصفهان در حوزه مسئولیت اجتماعی ، همچنان با قدرت ادامه یابد.