۰ نفر

در جلسه آشنایی با ظرفیت‌های صادراتی سال ۱۴۰۰مطرح شد؛

ذوب آهن الگوی صادرات برای شرکت‌های صدر تامین

۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴
کد خبر: 511640
ذوب آهن الگوی صادرات برای شرکت‌های صدر تامین

با توجه به اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش پر رنگ این مقوله در ارز آوری برای کشور، جلسه آشنایی با ظرفیت های صادراتی شرکت های تابعه هلدینگ صدر تامین با حضور غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل صدرتامین، منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مدیران عامل و همچنین مدیران صادرات شرکت های تابعه هلدینگ در محل این شرکت به صورت ویدئو کنفرانس و حضوری برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، غلامرضا سلیمانی در این جلسه گفت: شرکت های تابعه و وابسته صدرتامین با وجود چالش های بسیار به ویژه تحریم ها،عملکرد خوبی داشتند و به مرحله ای رسیدند که می توانند محصولات خودشان را صادر کنند و در این راستا به یک استراتژی صادراتی منسجم و هدفمند نیاز دارند.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان با مدیریت منصوریزدی زاده عملکرد بسیار خوبی در زمینه صادرات داشته است و چندی پیش نیز مدال ملی صادرات ایران را کسب کرد که افتخار بسیار ارزشمندی محسوب می شود.

مدیرعامل هلدینگ صدر تامین ادامه داد: با توجه به موفقیت های مستمر ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات این شرکت مادر صنعتی الگویی برای سایر شرکت های تابعه صدرتامین به شمار می رود و لذا در نظر داریم در راستای هم افزایی بیشتر از تجربیات و استراتژی های صادراتی این شرکت بهره گیری داشته باشیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در ساختار سازمانی هر شرکت نیاز است معاون بازرگانی و مدیر توسعه صادرات به صورت تخصصی در نظر گرفته شود تا بتوانند با تمرکز بر مقوله صادرات فرآیند موثری را تعریف و عملیاتی کنند. سلیمانی با اشاره به اینکه باید ۳۰ درصد از تولید به صادرات اختصاص یابد،گفت: در دنیای رقابتی امروز اگر به سمت صادرات حرکت نکنیم موفق نمی شویم و لذا تشکیل کارگروه توسعه صادرات در سطح شرکت ها و هلدینگ از اقدامات اساسی است و فعالیت شرکت ها در این زمینه به صورت کامل رصد می شود.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین گفت:تجربه موفق ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات با وجود همه چالش هایی که داشته بسیار ارزشمند و باید سایر شرکت ها از این فضا وشرایط استفاده کنند.

وی گفت : در مقوله صادرات چند بخش باید مورد توجه قرار گیرد که شامل ، توسعه بازار و صادرات خدمات فنی مهندسی می شود. 

بنا به گفته وی  در حیطه معدن نیز تیم های مهندسی،اکتشاف،استخراج و ... در بدنه هلدینگ حضور دارند که نیاز است با برنامه ریزی هدفمند از توان آنها به صورت کامل بهره گرفت. همچنین در زمینه توسعه روابط بین الملل نیز با گشوده شدن فضاها شرایط بهتری برای تعاملات فراهم می شود که فرصت های بسیار خوبی را ایجاد می کند و بنابراین نیاز است برنامه ریزی جامع داشته باشیم .

منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم گفت: ذوب آهن اصفهان حدود ۵۰ درصد از تولید سال گذشته خودش را صادر کرد و امسال با توجه به محدودیت هایی که در حیطه صادرات به منظور تنظیم بازار داخلی ایجاد کردند حدود ۲۰ درصد از صادرات را متاسفانه از دست دادیم.

وی افزود: ذوب آهن ارز حاصل از صادرات خودش را همواره به کشور بازگردانده و با تدوین برنامه صادراتی عملکرد خوبی داشته است و امیدواریم با بهبود شرایط صادرات بتوانیم در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بیان کرد: ذوب آهن اصفهان در صادرات بر تنوع بازارها متمرکز است و صادرات محصولاتش را به کشورهای حاشیه خلیج فارس،آسیای دور،شمال آفریقا، اروپا و ...  صادر می کند.

یزدی زاده گفت : ساختار سازمانی حوزه فروش ذوب آهن از معاونت بازاریابی و فروش، فروش داخلی،فروش خارجی ومهندسی فروش تشکیل شده هست که بازاریابی و لجستیک نیز در این قسمت انجام می شود.

شایان ذکر است در این جلسه مدیران عامل شرکت های تابعه و مدیران صادرات به بیان  دیدگاهها و پیشنهادهای خود در زمینه صادرات محصولات،چالش ها و فرصت های پیش رو و همچنین  بهره گیری از  توانمندیها و ظرفیت های ذوب آهن اصفهان در امر صادرات پرداختند.