۰ نفر

جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نشان داد؛

رشد ۲درصدی صادرات ورق گرم فولادی تا پایان دی‌ماه

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 510726
رشد ۲درصدی صادرات ورق گرم فولادی تا پایان دی‌ماه

صادرات ورق گرم فولادی در ۱۰ ماهه امسال به رقم ۴۷۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۶۷ هزار تن بود، افزایش ۲ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران حاکی است، واردات ورق گرم فولادی نیز در دوره مزبور به میزان ۳۰۸ هزار تن بود که نسبت به ۱۰ ماهه ۹۸ که ۶۷ هزار تن بود، افزایش ۳۶۰ درصدی دارد.

صدور ۲۶ هزار تن ورق سرد

براساس آمار مورد بررسی، صادرات ورق سرد در دوره این گزارش به رقم ۲۶ هزار تن رسید و در مقایسه با ۱۰ ماهه ۹۸ که ۱۱۰ هزار تن بود، کاهشی به میزان ۷۶ درصد را نشان می‌دهد.

ضمن اینکه واردات ورق سرد هم در دوره ۱۰ ماهه ۹۹ رویه افزایشی داشت و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۹۳ درصدی، رقم ۲۲۶ هزار تن را ثبت کرد. سال گذشته در مدت این گزارش ۱۱۷ هزار تن ورق سرد وارد کشور شده بود.

ورق پوشش‌دار و افت صادرات

امسال در مدت ۱۰ ماهه صادرات ورق پوشش‌دار افزون بر ۷۳ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۳۶ هزار تن بود، کاهش ۴۶ درصدی دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخلاف صادرات، واردات ورق پوشش‌دار در مدت مزبور با ۱۸ درصد رشد نسبت به ۱۰ ماهه ۹۸ رقم ۱۹۲ هزار تن را ثبت کرد، ضمن اینکه در سال گذشته ۱۰ ماهه به میزان ۱۶۳ هزار تن از این نوع ورق وارد شده بود.

صادرات ۵۷۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی

آمار انجمن یاد شده حاکی است در ۱۰ ماهه امسال در مجموع ۵۷۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه که ۷۱۳ هزار تن بود، کاهش ۱۹ درصدی نشان می‌دهد، اما برخلاف کاهش صادرات، واردات مقاطع تخت فولادی در دوره این گزارش در مقایسه با ۱۰ ماهه ۹۸ افزایش ۱۰۹ درصدی یافت.

واردات مقاطع تخت فولادی در دوره فروردین تا دی‌ماه ۹۹ به میزان ۷۲۶ هزار تن ثبت شد، درحالی که سال گذشته در این مدت ۳۴۷ هزار تن واردات انجام شده بود.

 تا پایان دی‌ماه مجموع تولید مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، سرد و پوشش‌دار) به رقم هشت میلیون و ۷۳۸ هزار تن رسید که نسبت به عملکرد ۱۰ ماهه پارسال که هشت میلیون و ۱۷۹ هزار تن بود، رشد هفت درصدی را ثبت کرد.

امسال قرار است تولید شمش فولادی به رقم ۳۱.۵ میلیون تن برسد که حدود ۶۵ درصد آن در بازار داخلی جذب می‌شود و بقیه قابلیت صادرات دارند.