۰ نفر

وزارت صمت تشریح کرد؛

جزییات صدور جوازهای تاسیس صنعتی تا آخر دی‌ماه

۹ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۰۱
کد خبر: 509225
جزییات صدور جوازهای تاسیس صنعتی تا آخر دی‌ماه

وزارت صمت اعلام کرد که در ۱۰ ماهه امسال به‌رغم فشار تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، افزایش صدور جواز تاسیس صنعتی (۶/ ۳۸ درصدی) و پروانه‌های بهره برداری (۸/ ۷ درصدی) رخ داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شاتا، در ۱۰ ماهه امسال ۳۱ هزار و ۹۴۰ جواز تاسیس صنعتی صادر شد که با احتساب صدور ۲۳ هزار و ۴۷ جواز تاسیس در مدت مشابه پارسال افزایش ۶/ ۳۸ درصدی را در این حوزه داشته‌ایم. همچنین تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره ۵ هزار و ۷۸۷ فقره بود که با احتساب صدور ۵ هزار و ۳۷۰ فقره پروانه بهره‌برداری در مدت مشابه پارسال افزایش ۸/ ۷ درصدی داشته است.

اشتغال مجوزهای صنعتی صادر شده نیز در ۱۰ ماه امسال ۷۱۶ هزار و ۳۰۳ نفر و در ۱۰ ماهه سال گذشته ۵۲۰ هزار و ۵۴۱ نفر بود. همچنین اشتغال پروانه‌های بهره برداری صادره در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ نفر و در ۱۰ ماهه پارسال ۸۵ هزار و ۷۱۹ نفر بوده است.

بدین ترتیب افزایش ۶/ ۳۷ درصدی اشتغال جوازهای تاسیس صادره و افزایش ۲۸ درصدی اشتغال پروانه‌های بهره برداری صادره را در ۱۰ ماهه امسال داشته‌ایم.

سرمایه‌گذاری مجوزهای صنعتی صادر شده هم در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۸/ ۶۰درصدی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری نیز افزایش ۲۹۹ درصدی داشته است.