۰ نفر

مدیرعامل شرکت مس عنوان کرد؛

ارتقای ۲برابری درآمد شرکت مس در افق ۱۴۰۴

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۰۸
کد خبر: 508293
ارتقای ۲برابری درآمد شرکت مس در افق ۱۴۰۴

اردشیر سعدمحمدی گفت: خوشبختانه این شرکت در حال حاضر دو میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون یورو به علاوه 30 هزار میلیارد تومان در قالب 29 طرح در دست اجرا دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سعدمحمدی با بیان این مطلب گفت: امیدوار هستیم با اجرای این طرح‌ها تا سال 1404 شرایط درآمد شرکت مس را از 2 میلیارد دلار در شرایط فعلی، به 4 و نیم میلیارد دلار ارتقا دهیم و با اجرای این طرح‌ها جزو 10 شرکت برتر دنیا در تولید مس قرار بگیریم.

وی افزود: همدلی در شرکت باعث شده در سال آینده کارخانه کنسانتره دره آلو و دره زار و فلوتاسیون سرباره وارد مدار شود، مفهوم این موضوع 400 هزار تن کنسانتره است که ارزش این عدد نیز 800 میلیون دلار است که با ارز 22 هزار تومانی حدود 17 هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد: طرح‌های شرکت ملی صنایع مس ایران در مسیری کاملاً شفاف و مشخص و خوبی ریل گذاری شده است.

وی تصریح کرد:  پالایشگاه، کارخانه کنسانتره 300 هزار تنی به همراه اکتشافی که در سریدون شکل می گیرد و همچنین احداث فاز 2 تغلیظ میدوک، فاز 3 تغلیظ سونگون و کارخانه فلوتاسیون حاصل از سرباره‌های ذوب خاتون‌آباد بیانگر روند رو به جلویی است که در حال طی کردن هستیم و نشان می دهد که شرکت مس حرف‌های بزرگتری را در دنیا می تواند بزند.