۰ نفر

روند منفی تشکیل سرمایه در کشور؛

ارزش دارایی بزرگترین شرکت‌‎های ایران چقدر است؟

۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبر: 506479
ارزش دارایی بزرگترین شرکت‌‎های ایران چقدر است؟

معاون وزیر صمت گفت: بزرگترین شرکت های ایران زیر ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارایی دارند و این نشان می دهد که باید تلاش کنیم از مسیر سرمایه گذاری های جدید توسط همین شرکت ها به جایگاه مناسبی برسیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، زرندی در جلسه کارگروه توسعه سرمایه گذاری گفت: اگرچه استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی، انتقال دانش و تکنولوژی برای بخش صنعت و معدن اهمیت دارد اما رویکرد اصلی در آینده نیز حمایت از سرمایه گذاری و تولید داخلی است.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: لیستی از کالای مهم وارداتی قابل ساخت در کشور، صنایع پیشران صنعت ایران و فرصت‌های سرمایه گذاری را به ۱۰۰ شرکت بزرگ صنعتی و معدنی معرفی کرده ایم و با تک تک آنها در حال برگزاری جلسات مختلف هستیم تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های بزرگ شکل دهیم.

زرندی تصریح کرد: اقتصاد ایران نیازمند بازیگران بزرگ است تا سرعت توسعه شتاب پیدا کند چراکه مبنای توسعه در همه کشورها، شرکت‌های بزرگ بوده اند.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت با ابراز نگرانی از روند منفی تشکیل سرمایه در کشور، گفت: باید با کمک شرکت‌های بزرگ، سرمایه گذاری‌های بزرگ شکل گیرد و این شرکت‌ها نقش لکوموتیو را برای صنایع متوسط و کوچک دارند.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال نوآوری، تحول و توجه به موضوعات انقلاب چهارم صنعتی هستیم، این اتفاق در بنگاههای بزرگ می‌تواند شکل بگیرد.

زرندی گفت: جای شرکت‌های ایران در میان شرکت‌های بزرگ بین المللی خالی است و باید تلاش کنیم شرکتهای بزرگ، توانمند تر شود.

وی توضیح داد: بزرگترین شرکت‌های ایران زیر ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارایی دارند و این نشان می‌دهد که باید تلاش کنیم از مسیر سرمایه گذاری‌های جدید توسط همین شرکت‌ها به جایگاه مناسب در سطح منطقه و بین الملل برسیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استراتژی ما این است که خود بنگاههای بزرگ را ترغیب کنیم که یا در صنعت خود و یا در سایر صنایع دیگر سرمایه گذاری کنند و چندین ابرپروژه برای برنامه هفتم توسعه در بخش صنعت، معدن تعریف خواهیم کرد.