۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

انتخاب الکترونیک؛ بستر اشتغال پایدار برای بیش از 100 هزار نفر

۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۲۲
کد خبر: 505966
انتخاب الکترونیک؛ بستر اشتغال پایدار برای بیش از 100 هزار نفر

تامین اشتغال به ویژه برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، همواره یکی از دغدغه‌های جامعه و سیاستگذاران اقتصادی کشور بوده و بر اساس آخرین آمار ارائه شده بیش از ۹۶ درصد از صنایع کشور، کوچک یا متوسط هستند و بیش از ۶۵ درصد از اشتغال بخش صنعت را تشکیل می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ افزایش رشد اقتصادی، بالارفتن حجم تقاضا برای نیروی کار و کاهش نرخ بیکاری در کشور را در پی دارد و بر این اساس شواهد نشان می‌دهد که به رغم تحقق انقلاب صنعتی در دهه گذشته، این رشد نتوانسته نرخ بیکاری را به صورت محسوس کاهش دهد.

همچنین با توجه به رشد جمعیت در دهه‌های قبل و عدم جذب نیروی کار کافی در سال‌های گذشته، اشتغال به یک چالش مهم برای دولت و دستگاه‌های اقتصادی وابسته به آن تبدیل شده است.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی در ایران است که بیش از ۸ هزار سرمایه انسانی جوان، متخصص و پیشگام در تولید محصولات لوازم خانگی با مصرف انرژی کمتر و استفاده از انرژی‌های نوین را به خود جذب کرده و با اشتغالزایی مستقیم برای بیش از هشت هزار نفر بستر اشتغال بیش از 93 هزار نفر در نظام اقتصادی کشور را فراهم کرده است.

یکی از مهم ترین اهداف انتخاب الکترونیک، توسعه تولیدات لوازم خانگی با ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی پایدار در کشور بوده و این گروه از ابتدای فعالیت خود در صنعت لوازم خانگی ثابت کرده که ارزش قابل توجهی برای سرمایه انسانی قائل است.

به رغم تولید قطعات استراتژیک محصولات لوازم خانگی در بیش از 12 کارخانه انتخاب الکترونیک، در حال حاضر بیش از 600 مجموعه صنعتی و دانش بنیان تولید قطعه نیز به صورت اختصاصی با این گروه در زمینه تولید همکاری دارند.

این همکاری فرصت اشتغال قابل توجهی را برای سرمایه‌های انسانی ایران در بستر بنگاه‌های خرد و کلان اقتصادی مرتبط با صنعت لوازم خانگی فراهم کرده است

در همین راستا نیز ماه گذشته پنج پروژه توسعه‌ای انتخاب الکترونیک با حضور وزیر صمت در محل کارخانجات این گروه صنعتی به بهره‌برداری رسید که بر اساس آن توان انتخاب الکترونیک در تولید تلویزیون تا یک میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده و برای بیش از یک هزار نفر اشتغالزایی شد.