۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مسئولیت اجتماعی و حمایت از اقشار ضعیف؛ هدف اصلی انتخاب الکترونیک در جامعه

۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۰۰
کد خبر: 505334
مسئولیت اجتماعی و حمایت از اقشار ضعیف؛ هدف اصلی انتخاب الکترونیک در جامعه

شرکت‌های مطرح و برجسته نسبت به جامعه و فضایی که در آن فعالیت می‌کنند باید احساس مسئولیت کرده و در این راستا تلاش هایی را انجام دهند؛ انتخاب الکترونیک یکی از این مجموعه‌های اقتصادی است که در سال‌های بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را صرف امور خیر و مسئولیت‌های اجتماعی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ تعریف «مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها» بسیار متنوع است؛ اما این موضوع که مسئولیت شرکت‌ها در کنار سودآوری، شامل تعهدات اجتماعی و زیست محیطی به ذینفعان مختلف نیز می‌‍‌شود در میان بسیاری از فعالان اقتصادی پذیرفته شده است.

برای مثال ممکن است شرکتی محصولی تولید کند که از مواد سازگار با محیط زیست تولید و یا با سازمان‌های اجتماعی و خیریه‌ای همکاری نزدیک داشته باشد؛ این بدان معناست که فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکت می تواند جامعه بزرگ‌تری را تحت تأثیر قرار دهد.

براین اساس، گروه صنعتی انتخاب الکترونیک مسئولیت اجتماعی را بخشی از وظیفه خود نمی‌داند بلکه به این ارزش در بستر جامعه به عنوان راهبردی‌ترین هدف نگاه می‌کند.

مجموعه انتخاب الکترونیک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی ایران معتقد است که مسئولیت اجتماعی و قدم برداشتن در راه توسعه اقتصادی کشور، توام با فقرزدایی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه براساس فرهنگ ناب ایرانی- اسلامی، بخشی از وظیفه‌ این شرکت در بستر نظام اجتماعی است.

در چهار دهه گذشته، گروه صنعتی انتخاب الکترونیک همواره تلاش کرده نمادی از عزم و اراده ملی ایران در نظام اقتصادی باشد و رهبری فکری الگویی ناب از اقتصاد ایرانی- اسلامی را در بخش خصوصی برعهده بگیرد.

این گروه صنعتی در مسیر تقویت فرهنگ کارآفرینی در بستر اقتصاد مولد و مقاومتی، هرگز از ارزش های انسانی خود غافل نشده‌ و اجازه نداده است که فعالیت‌های اقتصادی، گروه را از تعهد به جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، دور کند.

اصلی ترین فلسفه در انتخاب الکترونیک، تلاش برای ساخت جهانی بهتر برای انسان‌ها از طریق اجرای متعهدانه مسئولیت‌های اجتماعی است.

بزرگ ترین مجموعه تولیدکننده لوازم خانگی در ایران همواره تلاش کرده‌ تا با پایه‌ریزی سیستم مدیریتی ناب و با تمرکز بر جنبه‌های انسانی رشد اقتصادی، به طور خودکار نقش خود را در ارتقای سلامت انسانی به عنوان یک مسئولیت ذاتی ایفا کند. همچنین انتخاب الکترونیک در تلاش است تا با ارتقای جایگاه آموزش در فعالیت‌ها و فرآیندهای اقتصادی، بستری را برای گسترش این مسئولیت‌ها فراهم کند.