۰ نفر

در مراسم رونمایی از درگاه سفیران معدن مطرح شد؛

ارتباط فنی و تکنولوژیک بین‌المللی از طریق درگاه سفیران معدن/ ایجاد پایگاه‌های فنی و مهندسی در کشورهای همکار

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰
کد خبر: 504791
ارتباط فنی و تکنولوژیک بین‌المللی از طریق درگاه سفیران معدن/ ایجاد پایگاه‌های فنی و مهندسی در کشورهای همکار

رییس سازمان نظام مهندسی معدن از دستاوردهای فناورانه سرمایه‌گذاری و بین‌المللی در سامانه سنم سازمان از طریق ایجاد درگاه سفیران معدن خبر داد و گفت: در راستای توسعه سامانه وعده کرده بودیم تا پایان سال بخش‌های مختلف را ارتقا داده و به خصوص در بخش بین‌الملل امور توسعه‌ای را مدنظر قرار دهیم.

اقتصادآنلاین – محمدمهدی الحسینی؛ تقی نبئی رییس سازمان مهندسی معدن در مراسم رونمایی از درگاه سفیران معدن عنوان کرد: بر اساس جلسات برگزار شده درون سازمانی و با جمع‌بندی گروه بین‌الملل سازمان به این نتیجه رسیدیم که در خارج از ایران با ایجاد پایگاه‌هایی در کشورهای مختلف که به خصوص از لحاظ دانش و فن مهندسی زبانزد هستند، سفرای معدن تعیین کنیم.

وی افزود: با تبادل دانش و تکنولوژی در بخش معدن و صنایع معدنی تلاش خواهیم کرد تا کمبودهایی را که در بحث تکنولوژی داریم از طریق سفرای معدن برطرف و کمبودهای دانش فنی و تکنولوژی را به نوعی جبران کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن خاطرنشان کرد: زحمات زیادی برای ایجاد این درگاه کشیده شد و از ارتباط مهندس نصر مسئول پروژه با کشورهایی همچون ایتالیا، فنلاند و ... طراحی و ایجاد این درگاه حاصل شد.

نبئی تاکید کرد: امیدوارم در راستای رسالتی که در سازمان بر عهده داریم تا پایان سال جمع بندی کلی سامانه سنم را به سرانجام رسانده و سال آینده چکش کاری‌های نهایی این سامانه را انجام داده و نیازهای داخلی خود را از این طریق برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های سازمان نظام مهندسی معدن سرانجام وزارتخانه هم با به کارگیری مسئولان فنی در واحدهای فرآوری موافقت کرد، خبر داد: ابلاغ این دستور العمل گامی در جهت پیشرفت صنایع معدنی و گامی مهم در جهت ارتقای فرآوری مواد معدنی و توسعه فنی بخش معدن کشور است.

رضا کشاورزی معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن نیز در ادامه با اشاره به اینکه هر اندازه این مسیر پررونق باشد دستیابی به اهداف استراتژی سازمان قابل حصول‌تر خواهد بود، تصریح کرد: تکنولوژی و سرمایه‌گذاری‌های از طریق سامانه سفیران معدن گامی در جهت افزایش تولید و بهره‌وری معادن کشور است.

سلمان نصر معاون سرمایه‌گذاری و همکاری‌های بین‌المللی سازمان نیز در ادامه عنوان کرد: با توجه به فضای تحریم‌ها و شرایط ایجاد شده در پی شیوع کرونا از طریق ایجاد این درگاه و ارتقای سامانه تلاش کرده‌ایم تا فضای بروکراسی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از مهندسین معدن ایرانی الاصلی که در کشورهای دیگر حضور دارند از این طریق خواهیم خواست تا در انتقال دانش و فناوری و افزایش تجربه فنی ما را یاری کنند.

نصر با بیان اینکه از این پس اعضایی از کشورهای دیگر خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اعزام مهندسان ایرانی به کشورهای همسایه از جمله افغانستان از دیگر اهداف ما از این طرح است. ایتالیا، فنلاند، چین، سوییس و افغانستان کشورهایی هستند که همکاری با آنها را به طریقی آغاز کرده و حتی ممکن است در آینده پایگاه‌های همکاری در این کشورها ایجاد کنیم.