۰ نفر

با صعود به کانال ۲۹دلاری؛

نقره رکورد زد

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵
کد خبر: 502523
 نقره رکورد زد

قیمت نقره در آغاز معاملات هفته جاری افزایش یافت و در چند دقیقه اول گشایش معاملات به بالای ۲۹ دلار در هر اونس صعود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، این افزایش قیمت فوق العاده پس از ناتوانی سایتهای خرده فروشی در برابر سیل تقاضا برای شمش و سکه نقره در تعطیلات پایان هفته روی داد. فروشندگان کالاهای فلزات ارزشمند مانند اپمکس و والمارت در آمریکای شمالی اعلام کردند به دلیل مصرف کم سابقه، تا زمان گشایش بازارهای آسیایی قادر به پاسخگویی به سفارشات نیستند.

قیمت اونس نقره در پی جهش خرید در روزهای پنج شنبه و جمعه که تحت تاثیر تشویق سرمایه گذاران خرد برای خرید در سایت شبکه اجتماعی ردیت روی داد، هفته گذشته تقریبا شش درصد صعود کرد. عملکرد نقره در یک سال گذشته بهتر از حد مطلوب بوده و تحت تاثیر انتظارات برای احیای اقتصاد جهانی از تبعات همه گیری ویروس کرونا، بیش از ۵۰ درصد صعود کرده است.

بهای معاملات اونس نقره در بازار کامکس حداکثر ۸.۷ درصد صعود کرد و به ۲۹ دلار و ۲۵ سنت رسید که بالاترین قیمت از سپتامبر بود و آخرین بار ۲۸ دلار و ۸۵ سنت معامله شد. اونس طلا حداکثر ۱.۱ درصد صعود کرد و به ۱۸۷۰ دلار رسید.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" در سیدنی اظهار کرد: با توجه به این که شمار زیادی از سرمایه گذاران خرد علاقمند به خرید هستند، قیمت نقره ممکن است صعود بیشتری پیدا کند.

صحبتها درباره نقره هفته گذشته در گروه وال استریت بتس در ردیت شروع شد و افراد در این گروه همدیگر را به خرید در صندوق "آی شیرز سیلور تراست" که بزرگترین صندوق ETF نقره است تشویق کرده و مدعی شدند بانکها قیمت های نقره را به طور مصنوعی پایین نگه داشتند تا کمبود این فلز ارزشمند را پنهان کنند.

با این حال برخی از بزرگترین بانکهای وال استریت در ماههای اخیر در پی روند صعودی فلزات خام، نظر مثبتی نسبت به دورنمای نقره داشتند. گلدمن ساکس در یادداشتی که ۲۷ ژانویه منتشر کرده بود، هدف قیمت ۳۰ دلار را برای هر اونس نقره پیش بینی کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نقره در مقایسه با طلا نوسان قیمت شدیدتری دارد و علاوه بر تقاضای سرمایه گذاران، مصارف صنعتی از جمله در ساخت پنلهای خورشیدی دارد.