۰ نفر

مدیرعامل گل‌گهر: صنایع پایین دستی را حمایت می‌کنیم

۳ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۱۱
کد خبر: 500006
مدیرعامل گل‌گهر: صنایع پایین دستی را حمایت می‌کنیم

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به نقش صنایع پایین دستی در اشتغال و توسعه منطقه سیرجان گفت: این شرکت ۴۰درصد پیش پرداخت خرید محصول را به صنایع پایین دستی فولاد در منطقه گل‌گهر پرداخت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ایمان عتیقی روز جمعه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار کرمان افزود: امروز بسیاری از قطعات مورد نیاز گل‌گهر از سایر استان ها و خارج از کشور ‌وارد می شود و از سرمایه گذار برای ایجاد صنایع پایین دستی در این منطقه حمایت می کنیم.

وی اظهار داشت: این‌گونه حمایت در هیچ جا نیست که استان را صنعتی و تکالیف ما را اجرایی می کند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها ضمن توازن، تامین مواد اولیه و زیرساخت ها ، خروجی مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به قول مساعد همکاری با استانداری کرمان گفت: گل‌گهر به‌عنوان یک شرکت ملی در صنعت فولاد کشور نقش آفرینی می‌کند و اکنون ۳۰ درصد از فولاد کشور را در این منطقه تولید می‌کنیم.

عتیقی با بیان اینکه با نگاه به مسئولیت اجتماعی گام برمی داریم افزود: نباید از هدف ملی بودن خود دور بمانیم و ذخایر استان کرمان و سرمایه گذاری سهامداران شرکت مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به وجود ذخایر در استان‌ها بیان داشت: استان کرمان در جذب سرمایه گذار حرفه ای عمل کرده است.

عتیقی تصریح کرد: شرکت گل‌گهر امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سود خالص دارد و این میزان با پنج شرکت زیرمجموعه نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد اما توسعه صنایع پایین دستی فولاد، استان را صنعتی و اشتغالزایی می کند.

فرماندار سیرجان نیز گفت: سیرجان طی سه سال گذشته رتبه برتر را در زمینه ایجاد فرصت های شغلی کسب کرد.

بهاالدینی ادامه داد: در این راستا امسال چهار هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی تعهد کردیم که تاکنون هشت هزار شغل ایجاد شده و این آمار امیدواریم تا پایان امسال به ۱۰ هزار شغل برسد.​