۰ نفر

در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل گل‌گهر مطرح شد؛

بر پایه تصمیمات و خردجمعی گام برمی‌داریم

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبر: 499768
بر پایه تصمیمات و خردجمعی گام برمی‌داریم

مراسم معارفه ایمان عتیقی مدیرعامل جدید گل‌گهر و تقدیر از جمشید ملارحمان مدیرعامل پیشین شرکت با حضور وجیه‌اله جعفری مدیرعامل ایمیدرو و جمعی از مدیران شرکت برگزار شد.

اقتصادآنلاین-اکرم شعبانی؛ عتیقی در این مراسم با بیان اینکه مهمترین هدف ما توسعه پایدار است که در قالب نظام برنامه ریزی شده باشد، گفت: نیازمند نگاه هلدینگی هستیم و بر پایه تصمیمات و خرد جمعی با حضور کارگروه‌های منطقه‌ای گام برمی‌داریم.

وجیه اله جعفری، رییس هیات عامل ایمیدرو نیز  در این مراسم به بخش اکتشاف به عنوان بخش پیشرو اشاره کرد و گفت: گل گهر یاید به عنوان استراتژی بخشی خود موضوع اکتشاف را در نظر بگیرد تا به اهداف خود دست یابد.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها نکته مهم دیگری است که تاکنون در گل‌گهر انجام گرفته و امید داریم ادامه داشته باشد؛ از جمله این زیرساخت‌ها خط لوله انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی است که تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف شرکت داشته است.

جعفری با بیان اینکه به طور حتم استراتژی آینده گل گهر تبیین شده، تاکید کرد: در این برنامه باید به نقش محوری استفاده از جوانان نخبه کشور در توسعه گل گهر توجه شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: هسته‌های دانشی در حوزه معدن و صنایع  معدنی تشکیل شده و  تکنولوژی فنی اجرای پروژه‌های معدنی نیز  انجام می‌شود و باید ادامه دار باشد.

وی افزود: ما امانت‌دار هستیم و در مقابل مردم باید پاسخگو باشیم و در حوزه مسئولیت اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. بیش از ۴۲ درصد تولید کنسانتره آماری است که نقش بی بدیل گل گهر در زنجیره معدن و صنایع معدنی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بومی سازی اولویت کار است و در ایمیدرو هسته دانشی، جذب نخبگان و فعالیت‌های این چنینی با نگاه ملی دنبال می‌شود.

جعفری تاکید کرد: شرکت‌های بزرگی چون گل گهر و فولاد مبارکه بزرگ شده ایمیدرو هستند و باید در بخش خصوصی شرکت‌های معدنی جدید دیگر ایجاد شود تا پیشران اقتصاد کشور باشند.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه پیشرفت فولادی که در کشور از جمله منطقه گل‌گهر صورت گرفته ایجاد زیرساخت‌ها، برداشتهای سنگ‌آهن و واردات مواد اولیه، به چشم انداز تولید سالانه ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور دست خواهیم یافت، ادامه داد: شرکت‌های منطقه گل‌گهر سیرجان، به عنوان یکی از نقش آفرینان مهم در تکمیل و توسعه زنجیره تولید فولاد در کشور، نیاز است که اثرگذاری خود را بیشتر کند تا با نگاهی ملی به مقوله تولید فولاد، نقش ملی داشته باشد.

جمشید ملارحمان مدیرعامل پیشین گل‌گهر نیز در این مراسم عنوان کرد: شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر را در سال ۹۸ در شرایطی تحویل گرفتم که ۳۰ میلیارد تومان موجودی داشت و تمام تولیدات انبارها نیز فروخته شده بود. میزان تولیدات این شرکت در سال اول ۴ درصد، سال دوم ۴ درصد و در مجموع ۲ سال ۸ درصد افزایش داشت و قرار بود تا پایان سال ۱۰ درصد افزایش پیدا کند تمام این نتایج بر آمده از صداقت، همراهی و تلاش تمامی نیروهای گل گهر بوده است.

گفتنی است عتیقی پیش از این در سمت‌هایی از جمله در هیات ‌مدیره گل‌گهر، معاون مدیرعامل و مدیر مجتمع گل‌گهر فعالیت داشته است. حضور در هیات مدیره جهان فولاد، گهرروش، هیات‌مدیره باشگاه گل‌گهر، معاون پشتیبانی مجتمع گل‌گهر، مدیر رفاه و خدمات اجتماعی شرکت گل‌گهر و رییس نظارت بر تولید و فروش شرکت گل‌گهر از جمله دیگر فعالیت‌های او در این شرکت بوده است.