۰ نفر

در ۲۲ماه گذشته؛

پرداخت ۷۵هزار میلیارد ریال وام به بنگاه‌های اقتصادی/ کدام استان بهترین عملکرد را داشت؟

۲۸ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۳۹
کد خبر: 498756
پرداخت ۷۵هزار میلیارد ریال وام به بنگاه‌های اقتصادی/ کدام استان بهترین عملکرد را داشت؟

بر پایه آمارهای اعلامی وزارت صنعت معدن و تجارت، طی ۲۲ ماه گذشته منتهی به پایان آذرماه ۹۹، بابت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای «اقتصاد مقاومتی» ۷۵ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور) از اسفندماه ۹۷ پس از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و پیاده‌سازی فرایند اعطای تسهیلات از طریق سامانه «بهین‌یاب» وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

تسهیلات تبصره ۱۸ در راستای ایجاد «جهش تولید»، تقویت بنگاه‌های اقتصادی، توسعه کسب‌وکار در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی موجود و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، پرداخت می‌شود.

مطابق جداول ارائه شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، از آغاز این برنامه در اسفندماه ۹۷ تا پایان آذرماه امسال در مجموع هفت هزار و ۲۶۴ فقره ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات انجام شد.

از این تعداد، دو هزار و ۹۲۸ فقره به بانک‌ها معرفی شدند، اما در نهایت یک‌هزار و ۳۲۸ فقره تسهیلات به ارزش ۷۵ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.

برپایه این گزارش، استان اصفهان با هشت هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال، تهران با ۶ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و یزد با چهار هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال، بهترین عملکرد را در جذب تسهیلات یاد شده داشتند.

همچنین بدترین عملکرد در ۲۲ ماه گذشته در دریافت تسهیلات تولید و اشتغال متعلق به جنوب کرمان با ۱۸۰.۱، هرمزگان با ۵۸۸ و کهگیلویه و بویراحمد با ۶۷۳.۹ میلیارد ریال بوده است.