۰ نفر

نیره پیروز بخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران ؛

ذوب‌آهن اصفهان در تدوین استانداردها نقش کلیدی دارد

۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۰۰
کد خبر: 498526
ذوب‌آهن اصفهان در تدوین استانداردها نقش کلیدی دارد

صنعت ذوب‌آهن در ایران و دنیا به عنوان صنعت مادر شناخته می‌شود. در کشورمان اگر به دوره‌های تحول صنعتی توجه کنیم،در می‌یابیم صنعتی شدن ایران با آغاز به کار ذوب‌آهن اصفهان رقم خورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ نیره پیروز بخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران که به مناسبت 23 دی سالروز تاسیس ذوب آهن اصفهان با اعلام مطلب فوق گفت: ذوب آهن اصفهان، صنایع پایین دستی و بالا دستی بسیاری را برای فعالیت‌های خودش تعریف کند و در حقیقت از این مسیر رشد و گسترش صنعت در کشور رقم خورد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این که ذوب‌آهن اصفهان به دلیل قدمت صنعتی، فراز و نشیب‌های فراوانی را سپری کرد ، گفت :  ابتدا قرار بود این کارخانه در کرج ساخته شود، سپس به اصفهان منتقل شد. هم اکنون در کرج منطقه‌ای به نام ذوب‌آهن وجود دارد ولی در نهایت این کارخانه در اصفهان برنامه‌ریزی و ساخته شد. ذوب‌آهن اصفهان به اعتقاد من نماد اراده، تعهد، رشد و توسعه اقتصادی،تعصب به میهن و همچنین علاقه به پیشرفت و اراده آهنین برای هرچه بهتر شدن است.

پیروز بخت، توجه ذوب آهن اصفهان به استانداردهای ملی و جهانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: درسال‌های دهه ۱۳۸۰ در یکی از محصولات که با استانداردهای ایران و اروپا، ناهمخوان بود باید تغییراتی صورت می‌گرفت که ذوب‌آهن بدون هیچ گونه مقاومتی خودش را با این استاندارد وفق داد. این مهم نشان می‌دهد در تمام دوران ها اراده پویایی برای ارتقاء بیش از پیش کیفیت در این مجموعه وجود داشته و دارد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تدوین استانداردهای مقاطع ساختمانی را مرهون همکاری های ذوب آهن اصفهان دانست و افزود: بین سازمان استاندارد و ذوب‌آهن اصفهان از سه دهه قبل ارتباط دو سویه وجود داشته است و تدوین استاندارد از طرف ما بدون همکاری ذوب‌آهن‌اصفهان میسر نمی‌شد. استانداردهای مختلف مانند میلگرد، شمش، تیرآهن،نبشی و تمام مقاطع فولادی با همکاری ذوب‌آهن اصفهان و سایر شرکت‌ها انجام گرفت، این ارتباط همواره دو سویه و توام با هم افزایی بوده است.

وی با بیان این که تولید ریل آرزوی دیرینه ذوب‌آهن اصفهان بود تا از این طریق کشور بتواند وابستگی خود را به خارج قطع کند و به خودکفایی دست یابد، تاکید کرد: از سال ۱۳۹۴ که تولید ریل شروع شد به عنوان سازمان ملی استاندارد برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کردیم تا ریل ایرانی را در صنعت حمل و نقل، ریل گذاری کنیم. این رؤیای حداقل بیست ساله با همت و تلاش متخصصان ذوب‌آهن اصفهان به تحقق پیوست و این تلاشگران موفق شدند گواهینامه استاندارد محصول ریل را نیز دریافت کنند که دستاورد بزرگی به شمار می‌رود و خوشحال هستیم که اکنون این محصول در محورهای مختلف راه آهن کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.