۰ نفر

فولاد مبارکه مسیر پیشرفت را در سال سخت اقتصادی طی کرده است

۱۶ دی ۱۳۹۹، ۸:۵۴
کد خبر: 495593
فولاد مبارکه مسیر پیشرفت را در سال سخت اقتصادی طی کرده است

قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین دو رسالت مهم نمایندگان مجلس است و قانون‌ به نمایندگان اختیار داده تا در راستای ایفای وظایف خود به مسئولان اجرایی، تذکر، تحقیق و تفحص، سوال یا استیضاح نماید. مجلس طبق قانون، حق تحقیق و تفحص را داشته و مجموعه فولاد مبارکه و هر مجموعه دیگری هم استثنا نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، با توجه به جایگاه مهم مجلس و نقش ذاتی و کلیدی این قوه در قانون گذاری کشور درخواست چنین اقدامی هم بلامانع بوده و از جهتی پیگیری مسئولین برای رانت زدایی جای تقدیر دارد. اما نکته قابل تامل، روند تصویب تحقیق و تفحص، اظهارات و انتشار توییت‌های یکی از نمایندگان استان اصفهان است.

انتقادی که به این موضوع وارد است، مربوط به نحوه رسانه ای کردن این اقدام است. اینگونه بیانات و انتشار ادعاهای بی اساس برای تفحص در عملکرد یک شرکت توسط نمایندگان، آب به آسیاب دشمن ریختن است؛ چراکه اقدامات بدون تفکر و عاقبت سنجی، معاندین نظام را خوشحال کرده و در نهایت سبب تضعیف شاکله نظام می گردد.

برخی شنیده ها حاکی از آن است که طرح این ادعاهای بی اساس، مقاصد سیاسی به همراه دارد. حال اگر این ادعاهای بی اساس، تمرکز این جبهه اقتصادی را به هم بزند، بجز اینکه دود آن به چشم مردم می‌رود چه سودی خواهد داشت؟ آیا باز پای دلالان واردکننده و عصبانیت آنها از تولیدملی درمیان است؟ آیا باز هم دلالان از این آب گل آلود بهره خواهند برد؟

چرا نمایندگانی که ادعای فساد مالی و یا هرگونه تخلف در فولاد مبارکه را دارند، مدارک خود را به مراجع قضایی ارئه و درخواست پاسخ نمی‌کنند؟ شرکت فولاد مبارکه به دلیل اینکه در بورس کالا حضور دارد؛ تمام صورت‌های مالی آن شفاف بوده و تمامی اطلاعات مالی آن در کدال بورس افشا می‌شود. از سوی دیگر، سازمان حسابرسی مسئول رسیدگی به حساب‌های این شرکت است و تمام اطلاعات حسابداری که در شرکت فولاد مبارکه ثبت می‌شود به سهامداران اعلام می‌نماید.در این بین اگر ادعایی هم از هر سویی مطرح می‌شود لازم است مدعیان نسبت به ارائه مدارک خود به مراکز قضایی اقدام نمایند.

باید یادآور شد سال‌هاست که شرکت فولاد مبارکه با تحریم دست و پنجه نرم می‌کند؛ آمریکا با تحریم‌های خود فولاد مبارکه را به‌عنوان غول بزرگ اقتصادی ایران مورد هدف قرار داده است، تحریمی که باعث شد این شرکت تعداد بسیاری قطعات مورد نیاز را توسط مهندسان ایرانی بومی سازی کند و صرفه جویی میلیاردی را به ارمغان بیاورد.

در سال 98 با تحریم دوباره شرکت فولاد مبارکه، منتظر سالی سخت برای این شرکت در سال 99 بودیم، سالی که با بیماری کرونا آغاز شد و اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داد؛ اما در بین موجی از اخبار منفی اقتصادی، شرکت فولاد مبارکه نه تنها از تولید باز نایستاد؛ بلکه هر روز توانستند رکوردها و افتخارات متعدد ملی و بین المللی را به ارمغان بیاورند.

قطعا طرح این موضعات از سوی نمایندگانی که وکیل مردم هستند آن هم در سال جهش تولید، خوراکی برای شبکه معاند خواهد بود. شبکه‌های بی‌ارزش و بنگاه‌های دروغ‌پراکنی از اینگونه خبرها برای خود خوراک رسانه‌ای تهیه می‌کنند و عملا با ایجاد شیطنت‌های رسانه‌ای باعث فلج شدن چرخه اقتصاد خواهند شد.