۰ نفر

بررسی وضعیت بودجه‌ای صندوق بازنشستگی فولاد؛

بدهی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد چقدر شد؟

۸ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۳۵
کد خبر: 493608
بدهی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد چقدر شد؟

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلام از بررسی وضعیت بودجه‌ای صندوق بازنشستگی فولاد در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (دوشنبه) کمیسیون اقتصادی که با حضور روسای کانون‌های بازنشستگی صنعت فولاد کشور و تعدادی از نمایندگان سایر کمیسیون‌ها با هدف بررسی آخرین وضعیت بودجه‌ای صندوق بازنشستگی فولاد، پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات احتمالی در خصوص تعهدات سال آینده این صندوق برگزار شد، گفت: به استناد گزارش‌های حسابرسی شده، دولت حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد بدهکار است و دولت براساس این گزارشات مکلف است تا این بدهکاری را به شکلی ایفا کند. از سوی دیگر مجموعه دارایی‌های در اختیار این صندوق حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که شامل  حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان دارایی بورسی و ۱۴ هزار میلیارد تومان دارایی غیربورسی است.

وی افزود: براساس گزارش روسای کانون‌های بازنشستگان فولاد با وجود مجموعه دارایی‌های بورسی و غیربورسی و همچنین مطالبات این صندوق از دولت، مجموع کل تعهدات در بودجه سال آینده حدود ۷ هزار و دویست میلیارد تومان برای جمعیت ۸۷ هزار نفری بازنشستگان صنعت فولاد کشور  در نظر گرفته شده است اما تاکنون عدد تعیین شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۵ هزار و پانصد میلیارد تومان است.

رییس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: بنابراین این مابه‌التفاوت باید به شکلی در قالب همسان‌سازی در ردیف‌های بودجه قرار بگیرد یا به شکل دیگری از منابع داخلی صندوق بازنشستگی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به جمع بندی نشست امروز درباره موضوع بودجه سال آینده و بدهی دولت به صندوق بازنشستگان فولاد گفت: مقرر شد، با توجه به لزوم کمک و حمایت از این قشر خاص و ویژه که بسیاری از آنها به دلیل شرایط جسمی و بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج دارای مشکلات بسیاری شده‌اند، مجموعه نمایندگان مجلس کمک کنند تا مابه‌التفاوت ناشی از کسری اعتباری که در بودجه سال ۱۴۰۰ وجود دارد، از محل منابع بودجه‌ای و در کنار آن از درآمدهای خود صندوق پیش‌بینی و تعیین شود.

پورابراهیمی افزود: همچنین مقرر شد، پیگیری‌های لازم از طریق اعضای کمیسیون اقتصادی که در کمیسیون تلفیق بودجه حضور دارند، انجام شود تا اصلاحات لازم در زمان بررسی بودجه انجام و کار سریعتر عملیاتی شود. همچنین مقرر شد صندوق بازنشستگان فولاد گزارشی به کمیسیون اقتصادی ارائه کند و پیش بینی اعداد و ارقام در ارتباط با این موضوع هست درارتباط با بودجه ۱۴۰۰ ارائه شود در صورت تایید این گزارش توسط نمایندگان، مبنای محاسبه توافق دو تا سرفصل منابع نهایی می شود.

وی در پایان گفت: پیشنهادی هم در این نشست مطرح شد که اگر وضعیت ۳۰ هزار میلیارد تومانی دارایی‌های بورسی و  غیربورسی نتواند منابع قابل توجهی برای بازنشستگان صندوق فولاد ایجاد کند، مجلس موضوع را از طریق تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی فولاد به صورت جداگانه پیگیری کند.