۰ نفر

معدن و مواد معدنی، پول‌سازی از دل سنگ و کوه

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۸
کد خبر: 489635
معدن و مواد معدنی، پول‌سازی از دل سنگ و کوه

استخراج مواد معدنی از اعماق زمین همواره برای صاحبان معدن درآمد بالایی را به دنبال داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بنابراعلام ایستگاه، بسیاری از افراد در جستجوی معادن فلزات و سنگ‌های ارزشمند راهی بیابان‌ها شده و زمین را کند و کاو کرده‌اند. خوشبختانه کشور ما سرزمینی پر از معادن ارزشمند بوده و انواع مواد معدنی از طلا و مس گرفته تا مواد ساختمانی نظیر شن و ماسه در معادن آن موجودند.

اما مسئله اصلی اینجا است که این مواد بلافاصله پس از خروج از معدن قابل‌ استفاده نبوده و نیاز به پرداخت دارند. به همین دلیل اگر قصد استفاده از آن‌ها را دارید باید به دنبال فروشگاه‌های معتبر بگردید. اما شاید برای شما نیز سوال باشد که کجا و چگونه تامین کننده های مواد معدنی را بیابیم؟

با یک جست‌وجوی ساده در فضای اینترنت فروشگاه‌های زیادی را خواهید دید که اقدام به فروش سنگ‌های معدنی کرده‌اند. با این حال نمی‌توان به همه آن‌ها اطمینان کرده و مبالغ هنگفت خرید سنگ‌های معدنی را راهی جیب‌هایی ناشناس کرد.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی برخی مواد استخراج‌ شده از معادن و معرفی کاربردهای آن‌ها شما را با یکی از معتبرترین سایت‌های اینترنتی خرید و فروش مواد و تجهیزات معدنی آشنا کنیم.

سنگ سیلیس، مقاوم و پرکاربرد

سنگ سیلیس و پودر سیلیس که با فرمول شیمیایی SiO2 شناخته می‌شود، یکی از سنگ‌های معدنی پرکاربرد در صنایع مختلف شیشه‌سازی، چینی‌سازی و سرامیک‌سازی است. این سنگ دارای مقاومت بالایی بوده و به وفور در طبیعت یافت می‌شود.

فروشگاه‌های مختلفی هستند که این ماده را به صورت پودری یا سنگ به فروش می‌رسانند و به دلیل کاربرد فراوان آن معمولا بازار فروش پررونقی دارد. به همین دلیل می‌توان آن را یکی از مواد پول ساز معدنی دانست.

به طور کلی برای استفاده از سیلیس در صنعت می‌توان از نوع خالص یا ترکیبی آن استفاده کرد. بسته به میزان مقاومت یا ظرافت محصول ساخته شده درصد خلوص سیلیس متفاوت است.

اما برای افزایش مقاومت محصول باید از سیلیس خالص استفاده کرد که مقاومت بسیار بالایی دارد. یکی از نکات جالب درباره این ماده معدنی استفاده از آن در ساخت وسایل ورزشی است.

اگر قصد راه‌اندازی تجارتی در زمینه کودهای شیمیایی هستید، خرید سیلیس را دست کم نگیرید. این سنگ معدنی به رشد گیاهان کمک زیادی کرده و جلوی ایجاد آسیب و خشک شدن آن‌ها را نیز می‌گیرد.

خواص درمانی سیلیس باعث شده که استفاده از آن در ساخت خمیردندان‌ها و مواد پاک‌کننده دندان نیز کاربرد داشته باشد. به همین دلیل می‌توانید با به کارگیری آن در صنایع بهداشتی و خوراکی نیز درآمد خوبی کسب کنید.

دولومیت، یک کانی زیبا و کاربردی

دولومیت یا آهک دولومیت یکی از سنگ‌های رسوبی موجود در طبیعت است که می‌تواند به عنوان میزبان برای ایجاد فلزاتی نظیر سرب و مس استفاده شود. البته این میزبانی به صورت کاملا طبیعی و بدون دخالت انسان صورت گرفته و در صورت دستیابی به این معادن معمولا می‌توان از سنگ دولومیت موجود در آن‌ها نیز استفاده کرد.

خرید سنگ دولومیت برای استفاده در صنایع ساختمان سازی، کشاورزی و دامداری بسیار پررونق است. این سنگ حاوی مقدار زیادی منیزیم و کلسیم است و در اثر حرارت و جدا شدن ناخالصی‌ها تبدیل به یک پودر آهکی ارزان قیمت می‌شود.

به همین دلیل می‌توان از آن برای تنظیم خاصیت اسیدی بودن خاک و تامین مواد معدنی مورد نیاز گیاهان یا حیوانات استفاده کرد. همچنین در صورت فرآوری مناسب می‌توان از آن به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده نیز استفاده کرد.

شن و ماسه، فراوان و سودآور

بسیاری از افراد فکر نمی‌کنند که شن و ماسه که کاربرد بسیاری در صنایع عمرانی دارند، از معدن استخراج شوند. شاید این موضوع به این دلیل باشد که در حال حاضر در هر محله‌ای حداقل یک خانه در حال ساخت پیدا می‌شود و دیدن شن و ماسه برای ما بسیار عادی شده است. دقیقا به همین علت می‌توان این مواد را یکی از پول سازترین مواد معدنی دانست.

در سطح زمین منابع متعددی از شن و ماسه را می‌توان یافت اما همه آن‌ها در صنعت قابل‌ استفاده نیستند. به عنوان مثال شن‌های موجود در بیابان‌ها به دلیل لبه‌های ساییده شده و منحنی دیگر برای ما کاربردی ندارند و به همین دلیل برخی کشورها با وجود داشتن بیابان‌های بزرگ جزء واردکنندگان این مواد هستند.

به طور کلی شن‌های مورد استفاده در صنایع مختلف باید زاویه‌دار و خشک باشند تا به خوبی با دیگر مصالح ترکیب شده و ساختار مقاوم و محکمی را ایجاد کنند.

برای خرید و فروش سنگ‌های معدنی به کجا مراجعه کنم؟

اگر یک فروشگاه سنگ‌های معدنی دارید و قصد دارید آن را به خریداران معرفی کنید، ما به شما استفاده از سایت ایستگاه را توصیه می‌کنیم. این سایت یکی از معتبرترین و پربازدیدترین سایت‌ها در زمینه خرید و فروش انواع مواد و تجهیزات معدنی، خدمات بسته‌بندی، گاو صندوق و اجاره ماشین آلات صنعتی است.

با انتشار آگهی فروش محصولات خود در این سایت به خریداران واقعی محصول خود به طور مستقیم وصل شده و نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف بازاریابی‌های بی‌نتیجه نخواهید داشت.

اگر قصد خرید مواد معدنی را دارید هم می‌توانید از خدمات سایت ایستگاه استفاده کنید. فروشندگان در این سایت آگهی‌ها را برای شما منتشر می‌کنند. شما می‌توانید از طریق این سایت منصف‌ترین فروشندگان را یافته و نیازهای خود را برطرف سازید. بدون آن که نیاز به جست‌وجوی بسیار در بازارهای بی سر و ته مواد معدنی داشته باشید.