۰ نفر

در هشت ماه صورت گرفت؛

تولید ۱۹.۱میلیون تن شمش فولادی

۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۳
کد خبر: 489272
تولید ۱۹.۱میلیون تن شمش فولادی

هشت ماه عملکرد فولاد سازان موجب ثبت تولید ۱۹ میلیون و ۱۶۶.۹ هزار تن شمش (فولاد خام) شد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال، افزایش ۸.۴ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برپایه جداول آمار مقدماتی وزارت صنعت، معدن وتجارت نشان از تولید ۱۷ میلیون و ۶۷۷.۵ هزار تن در هشت ماهه ابتدایی پارسال دارد.

میزان تولید فولاد خام در مدت فروردین لغایت مهرماه امسال برابر با ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸.۷ درصدی دارد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در آمار خود میزان تولید شمش فولادی در دوره ۶ ماهه ابتدایی امسال را ۱۳ میلیون و ۹۲۹.۹ هزار تن ثبت کرد که در مقایسه با ۱۲ میلیون و ۷۸۲.۳ هزار تن عملکرد نیمه نخست پارسال رشد ۹ درصدی داشت.

افزایش تولید ۹.۴ درصدی محصولات

براساس آمارهای مورد بررسی، محصولات فولادی تولیدی در هشت ماهه امسال به رقم ۱۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۹.۴ درصد رشد را ثبت کرد.  

سال گذشته مجموع تولید محصولات فولادی در هشت ماهه ابتدایی رقم ۱۵ میلیون و ۷۱۴.۲ هزار تن بود.

تجارت خارجی 

آمارهای تجارت خارجی در هفت ماهه ابتدایی امسال گویای صدور چهار میلیون و ۳۷۵ هزار و ۸۵۱ تن زنجیره و محصولات فولادی به ارزش یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار است که ۷۶.۸ درصد در بخش شمش فولادی به بیلت و بلوم اختصاص داشت، ارزش صادرات دوره این گزارش نسبت به مدت مشابه کاهش ۳۷ درصدی دارد.

سال گذشته، مجموع صادرات شمش و محصولات فولادی از ۱۰.۵ میلیون تن هم فراتر رفت.

صادرات شمش فولادی در هفت ماهه امسال به رقم سه میلیون و ۱۹۱ هزار تن رسید که از این رقم سهم بیلت و بلوم ۷۶.۸ درصد ثبت شد.

واردات زنجیره و محصولات فولادی در هفت ماهه ابتدایی امسال به رقم ۶۳۳ هزار و ۶۶۵ تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش ۵۱ درصدی را نشان می دهد.

ارزش واردات زنجیره و محصولات فولادی در دوره فروردین لغایت مهر ۹۹ بیش از ۷۱۴.۶ میلیون دلار ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ رشد ۳۲ درصدی را ثبت کرد.‌