۰ نفر

مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه:

تولید محصولات پوشش‌دار فولادمبارکه از مرز ۴.۵میلیون تن عبور کرد

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۱۵
کد خبر: 478131
تولید محصولات پوشش‌دار فولادمبارکه از مرز ۴.۵میلیون تن عبور کرد

ناحیه نورد سرد در سال ۱۳۷۱ راه‌اندازی شد تا پاسخ‌گوی نیازهای مشتریانی باشد که به استحکام بیشتر و دقت ابعادی بهتری نسبت به محصولات گرم نیاز دارند. مشتریان عمده محصولات سرد، خودروسازان، تولیدکنندگان لوازم خانگی، پروفیل‌سازان و ... هستند. از سال ۱۳۸۲ با راه‌اندازی خطوط پوشش‌دار قلع‌اندود، گالوانیزه و رنگی قابلیتهای جدیدی به ناحیه نورد سرد اضافه گردید تا پاسخ‌گوی طیف بیشتری از مشتریان باشد. محصولات پوشش‌دار هم از نظر طول عمر و هم از نظر زیبایی مزایای منحصربه‌فردی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه از تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن محصولات پوشش‌دار در این شرکت خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: محصولات پوشش‌دار شرکت فولاد مبارکه شامل ورق قلع اندود، ورق گالوانیزه و ورق رنگی است که فرایند پوشش‌دهی هر محصول مخصوص به خود آن است.

بهادرانی خاطرنشان کرد: روش پوشش‌دهی گالوانیزه به‌صورت غوطه‌وری و خط رنگی که در امتداد خط گالوانیزه واقع گردیده به‌صورت خط پوشش‌دهی غلتکی طراحی شده و پوشش‌دهی محصول قلع‌اندود هم به‌صورت الکترولیتی است.

مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه افزود: امروزه استفاده از محصولات پوشش‌دار به دلیل وجود لایه محافظ پوششی جهت ممانعت از خوردگی و اکسیداسیون و همچنین زیبایی بیشتر این محصولات در صنعت بسیار افزایش یافته و قطعا در آینده نیز درخواست سفارش مشتریان از این نوع محصولات بیشتر خواهد شد.

بهادرانی یکی از استراتژی‌های مهم شرکت فولاد مبارکه و ناحیه نورد سرد را توسعه این واحدهای تولیدی و به دنبال آن افزایش تولید و کیفیت محصولات پوشش‌دار برشمرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری خط تولید محصول گالوانیزه در سال ۱۳۸۲ از بیشترین مصرف این محصول در صنایع ساختمانی خبر داد و گفت: تا پایان مهرماه ۱۳۹۹ به میزان ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار تن محصول گالوانیزه در شرکت فولاد مبارکه تولید شده است. تقریبا نیمی از محصول گالوانیزه مستقیما به فروش می‌رسد و نیمی دیگر از آن به خط بعدی یعنی خط ورق رنگی وارد شده و تبدیل به محصول ورق رنگی می‌شود که بیشترین مصرف آن در صنایع ساختمانی است. اخیرا با افزایش کیفیت، این محصول در صنایع لوازم‌خانگی نیز کاربرد دارد.

مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه در ادامه به محصول قلع‌اندود به‌عنوان یکی دیگر از محصولات پوشش‌دار حساس که در صنایع بسته‌بندی و مواد غذایی کاربرد دارد اشاره کرد و گفت: خط تولید قلع‌اندود نیز در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری و تولید رسید و تا به امروز بیش از یک میلیون و ۴۷۵ هزار تن محصول در این واحد تولید شده که درمجموع باعث دست‌یابی به افتخار عبور از مرز تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن محصول پوشش‌دار در مجتمع فولاد مبارکه در سال جهش تولید شده است.

بهزاد بهادرانی در پایان از دیگر مدیران مرتبط با تولید و توسعه ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه که در راه‌اندازی و تولید این خطوط ایفای نقش کرده‌اند و همچنین کارکنان کوشای ناحیه نورد سرد به جهت همکاری ایشان تشکر کرد و کسب این موفقیت را به همگی کارکنان شرکت تبریک گفت و خاطرنشان کرد: در راستای توسعه خط و افزایش کیفیت محصولات پوشش‌دار، پروژه‌هایی به‌منظور تداوم کمیت و کیفیت تولید محصولات اجرا شده و یا در حال اجرا است.