۰ نفر

در نیمه اول سال صورت گرفت

رشد ۵۸.۷درصدی صدور پروانه صنفی

۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳
کد خبر: 474411
رشد ۵۸.۷درصدی صدور پروانه صنفی

مطابق با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد جواز تاسیس صادره در شش ماهه اول امسال رشد ۴۷ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس گزارش اعلام شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد جواز تأسیس صادره در شش ماهه اول امسال رشد ۴۷ درصدی را ثبت کرده است. در این بازه زمانی تعداد ۱۸ هزار ۷۶۶ جواز تأسیس در بخش‌های مختلف صنعتی کشور صادر شده است.

بنابراین گزارش تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره با ۳ هزار و ۵۵ مورد نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته، رشد ۱.۴ درصدی داشته است. همچنین در این مدت تعداد پروانه‌های اکتشاف با ۴۷۲ افزایش ۸ درصدی را در این بخش ثبت کرده است.

تعداد گواهی کشف در حوزه معدن با ۲۴۲ مورد رشد ۱.۳ درصدی را ثبت کرده است. همچنین در ۶ ماه نخست سال ۹۹ و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد پروانه‌های بهره برداری حوزه معدن با ۳۰۹ مورد رشد ۷.۷ درصدی داشته است.

در این گزارش میزان افزایش تعداد پروانه‌های صنفی صادره با ۲۸۷ هزار و ۱۰۱ مورد رشد ۵۸.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در نیمه اول امسال تعداد گواهی امضای الکترونیکی با ۱۱۴ هزار و ۹۰۵ مورد افزایش ۵۴ درصدی داشته است. تعداد نماد اعتماد الکترونیکی صادره نیز با ۱۶ هزار و ۲۶۵ مورد رشد ۱۹۴.۷ درصدی را ثبت کرده است.

در بازه زمانی شش ماهه اول سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد پروانه‌های فنی و مهندسی رشد ۱.۳ داشته و تعداد پروانه‌های بهره برداری نرم افزاری افزایش ۲۷.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکیست تعداد پروانه‌های پژوهش مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی رشد ۲۰۰ و تعداد پروانه‌های و توسعه افزایش ۱۲ درصدی داشته‌اند.