۰ نفر

معاون صنایع کوچک خبر داد؛

راه اندازی مجدد ۷۶۷واحد صنعتی

۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶
کد خبر: 471125
 راه اندازی مجدد ۷۶۷واحد صنعتی

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از احیا و راه اندازی مجدد ۷۶۷ واحد صنعتی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، اصغر مصاحب گفت: با راه اندازی مجدد این واحدها برای ۱۳ هزار و ۵۷۷ نفر اشتغال ایجاد و یا تثبیت شغل شده است. هم اکنون در شهرک‌های صنعتی کشور حدود ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که ۹۸۰۰ مورد از آنها غیر فعال و راکد می‌باشند؛ در سال ۹۹، احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی در سراسر کشور برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گرفته است.

مصاحب اعلام کرد: با بازگشت ۷۶۷ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۵۱ درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۹ عملیاتی شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با توجه به برنامه ریزی احیای ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیا شده بیش از ۵۰ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

مصاحب افزود: استان تهران با ۸۱ واحد، استان اصفهان با ۶۰ واحد صنعتی و مازندران با احیای ۵۱ واحد صنعتی به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند. سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که دوباره راه اندازی شده به طور متوسط ۱۸ نفر است و سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این واحدها بیش از ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان با سرانه سرمایه گذاری حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

مصاحب ادامه داد: طی یک هفته گذشته تعداد ۲۷ واحد صنعتی جدید مجدداً راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگشته است. راه اندازی مجدد واحدهای غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌گذار جدید، تأمین مالی، اخذ شریک سرمایه گذار، تأمین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکا و…، انجام شده است. تجربه سال‌های گذشته در راه اندازی مجدد واحدهای غیر فعال نشان می‌دهد که در ۶ ماهه دوم سال عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می‌افتد و امیدواریم این روند در سال ۹۹ نیز با تمهیدات گرفته شده و همکاری دستگاه‌های مرتبط بیش از پیش محقق شود.