۰ نفر

رشد ۴درصدی حمل محصولات فولاد مبارکه به بازار

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۷
کد خبر: 469803
رشد ۴درصدی حمل محصولات فولاد مبارکه به بازار

معاون بهره برداری فولاد مبارکه معتقد است اگرچه تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های تأمین مواد اولیه و انرژی، به‌ویژه در فصل گرم سال، عرصه را بر پولادمردان فولاد مبارکه سخت کرد و کاهش تولید آهن اسفنجی و فولاد خام نسبت ‌به مدت مشابه سال قبل را رقم زد، اما مدیریت و کارکنان شرکت فولاد مبارکه در همین شرایط اجازه ندادند در سال جهش تولید در داخل کشور با کمبود انواع محصولات فولادی تخت مواجه شویم.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مختار بخشیان معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه ضمن تایید این خبر گفت: با توجه به اهمیت تولید و درآمدهای فروش محصولات غیرنفتی، خوشبختانه در شش‌ماهه نخست سال جاری،شرکت با حمل ۴ میلیون و ۷۰ هزار تن محصول و تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه، رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

تداوم تولید با مدیریت محدودیت‌های مواد اولیه و انرژی، ویروس کرونا و تحریم‌ها

مختار بخشیان در ادامه افزود: برنامه گندله‌سازی فولاد مبارکه در بازه زمانی مذکور ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تن بود که به‌دلیل کمبود مواد اولیه به ۳ میلیون و ۸۰۹ هزار تن رسید.

وی تاکید کرد: همچنین به‌دلیل محدودیت تحویل مواد اولیه به فولاد مبارکه، گرمای بی‌سابقه و همکاری شرکت فولاد مبارکه با برق منطقه‌ای با هدف در اولویت قرار دادن برق مصرفی شهروندان و پیشگیری از خاموشی، به میزان ۲۰۶ هزار تن نسبت‌به مدت مشابه سال قبل با افت تولید مواجه شدیم.

به گفته بخشیان، در سایر واحدهای شرکت فولاد مبارکه نیز رکوردها و دستاوردهای قابل‌ملاحظه‌ای در شش‌ماهه ابتدایی سال ۹۹ به ثبت رسیده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

- تحقق ۱۰۸ درصد برنامه تولید در ناحیه نورد گرم و تولید ۲ میلیون و ۸۴۶ هزار تن کلاف گرم

- تحقق ۱۰۲ درصد برنامه در ناحیه نورد سرد و تولید ۸۲۶ هزار تن محصول

- تحقق ۹۴ درصد برنامه در خط ورق قلع‌اندود و تولید ۵۵ هزار تن محصول

- تحقق ۱۰۱ درصد برنامه در خط ورق گالوانیزه و تولید ۹۸ هزار تن محصول

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه تصریح کرد: با توجه به اهمیت تولید در چرخه اقتصاد کشور، به‌ویژه در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، در صورت تأمین به‌موقع مواد اولیه و کنسانتره موردنیاز، با همت مدیریت و کارکنان تلاشگر در همه نواحی، تمامی اهداف برنامه‌ریزی‌شده فولاد مبارکه تا پایان سال جهش تولید محقق خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی، افزایش بهره‌وری کارکنان و تجهیزات و همچنین استفاده بهینه از منابع به‌عنوان مهم‌ترین راهکارهای دست‌یابی به اهداف نام برد.