۰ نفر

در پی بازدید مسولان ذوب آهن اصفهان از شرکت زغال سنگ کرمان مطرح شد؛

افزایش سهم زغال سنگ کرمان در تامین نیاز ذوب آهن اصفهان

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
کد خبر: 469737
افزایش سهم زغال سنگ کرمان در تامین نیاز ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل ، رییس هیات مدیره و جمعی از دیگر مسولان ذوب آهن اصفهان دوم و سوم مهرماه با حضور در شرکت معادن زغالسنگ کرمان ، ضمن نشست با مسولان این شرکت ، از معادن مذکور بازدید نموده و روند اجرای تفاهم نامه اخیر بین این دو شرکت را پیگیری کردند .

به گزارش اقتصادآنلاین، در این نشست که با حضور باقر نیک طبع مدیرعامل ، هیات مدیره و کارشناسان معدنی شرکت معادن زغالسنگ کرمان برگزار گردید، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: حدود ۱۵ درصد از نیاز زغالسنگ ذوب آهن اصفهان از کرمان تامین می شود و با وجود پتانسیل بالایی که در محدوده های شناسایی شده کرمان وجود دارد ،  هدف گذاری ما برای ۳۰ درصد است . در واقع از مجموع یک میلیون و هفتصد هزار تن نیاز ذوب آهن اصفهان به کنسانتره زغالسنگ می توان ، ۵۰۰ هزار تن را از کرمان تامین نمود .

یزدی زاده افزود : از نظر کمی و کیفی علاقمند هستیم سهم زغالسنگ کرمان در تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان افزایش یابد. با سرمایه گذاری ها امیدواریم نیمه مکانیزه شدن معادن زغالسنگ کرمان و افزایش راندمان زغال شویی ها را شاهد باشیم.

علی احمدیان رییس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان نیز  افزایش تولید زغالسنگ کرمان برای مجموعه ذوب آهن اصفهان را امر بسیار مهمی دانست و  یادآور شد : زغالسنگ کرمان قطب اصلی تولید زغالسنگ کشور است و مدیریت جدید این شرکت زغالسنگ ،  عامل بسیار اثر گذاری جهت رسیدن به اهداف این مجموعه است .

مدیرعامل شرکت زغال سنگ کرمان نیز با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون  سالانه حدود ۸۰۰ هزار تن زغال را بهره برداری می کند و رکورد ماه گذشته این شرکت در کنسانتره زغال ،  ۲۷ هزار تن بوده است، گفت: طی بازدید از تعدادی از معادن،مفاد تفاهم نامه ای که در ذوب آهن اصفهان منعقد شد اجرایی می گردد و سرمایه گذاری مشترک صورت می گیرد که یکی از دستاوردهای آن اشتغالزایی برای استان کرمان است.

 در این جلسه مهرداد تولائیان معاون بهره برداری ، محمد جعفر صالحی معاون خرید و علیرضا رضوانیان مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان نیز ضمن ارائه گزارش ، آمادگی همکاری جهت رونق بخشیدن به تفاهم ایجاد شده بین شرکت زغالسنگ کرمان و ذوب آهن اصفهان را اعلام نمودند.

شایان ذکر است ، نشست و بازدید مذکرو در پی تفاهم نامه فیمابین ذوب آهن اصفهان با شرکت زغال سنگ کرمان انجام شد و  راهکارهای ممکن در جهت افزایش کمی و کیفی تولید زعال سنگ کک شو ،توسعه و تعمیق مشارکت های علمی و فنی در جهت شناسایی و تولید زغال سنگ مورد نیاز جهت پروژه PCI  با توجه به در اختیار داشتن بزرگترین معدن زغال سنگ حرارتی مورد تاکید طرفین واقع گردید.