۰ نفر

رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

در بخش معدن و صنایع معدنی ۱۰درصد بازگشت سهام داشته‌ایم/ سبدگردان‌هایی با راهبری ایمیدرو تشکیل می‌شود

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶
کد خبر: 466971
 در بخش معدن و صنایع معدنی ۱۰درصد بازگشت سهام داشته‌ایم/ سبدگردان‌هایی با راهبری ایمیدرو تشکیل می‌شود

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: جلسه برگزار شده به منظور هم اندیشی ایمیدرو، بورس و شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی به منظور تقویت بازار سرمایه نشست بسیار خوبی بود و ما در این جلسه 63 میلیارد دلار از ارزش 322 میلیارد دلاری بازار سرمایه را گرد هم آوردیم.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ خداداد غریب‌پور رییس هیات عامل ایمیدرو در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین با اشاره به اینکه معدن و صنایع معدنی 1360 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه ایران را تشکیل می‌دهد، توضیح داد: در این نشست راهکارهایی به تصویب رسید از جمله تشکیل صندوق‌های سبدگردان تا سقف 20 درصد از شناور شرکت‌های حاضر به صورت مجزا چرا که شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو عموما هلدینگ‌هایی با راهبری این سازمان توسعه‌ای هستند.

وی افزود: در همین راستا کمیته‌ای با مدیرعامل بورس تهران و قائم مقام ایمیدرو تشکیل شد که در واقع یک کمیته راهبری مرتبط با این موضوع است و ما بسیار خوشحالیم که نخستین اقدام در این راستا از طریق ایمیدرو انجام شده است.

رییس هیات عامل ایمیدر ادامه داد: درخواستی که مطرح شده این است که سایر نهادهای مالی هم اقدام مشابهی انجام دهند و هلدینگ‌های تخصصی سیمانی، پتروشیمی و غذایی و حتی شرکت‌های خدماتی و انفورماتیکی با در پیش گرفتن اقدامی مشابه در راستای ثبات بازار تلاش کنند.

غریب‌پور در پایان تاکید کرد: سهام شرکت‌های زیرمجموعه ما طی چند روز اخیر ده درصد رشد مثبت داشته است و پس از افت 24 تا 25 درصد نزدیک به 10 درصد بازگشت سهام داشته‌ایم و این بدان معناست که ما با در پیش گرفتن این سیاست‌ها در کوتاه مدت واکنش مثبت بازار را دریافت کرده‌ایم.