۰ نفر

طی ۴ماه اول امسال محقق شد

افزایش ۱۱درصدی تولید آهن اسفنجی

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبر: 459356
افزایش ۱۱درصدی تولید آهن اسفنجی

طی ۴ ماه نخست امسال تولید آهن اسفنجی و تولید فولاد خام به ترتیب با افزایش ۱۱ و ۸ درصدی مواجه بوده است.

 به گزارش اقتصادآنلاین ، بنا بر گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، میزان تولید محصولات زنجیره فولاد شرکت‌های بزرگ در چهار ماه ابتدای سال ۹۹ افزایش یافته و در این مدت تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد خام به ترتیب با یک، ۲، ۱۱ و ۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

در این مدت تولید کنسانتره و گندله به ترتیب به بیش از ۱۶ میلیون و ۱۴.۷ میلیون تن رسیده و میزان تولید آهن اسفنجی و فولاد خام نیز از ۱۰.۵ میلیون و ۷.۴ میلیون تن عبور نموده است.

آمارها حاکی از آن است میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد رشد یافته و شرکت‌های میدکو با (۶۷ درصد رشد)، سناباد (۳۳ درصد) و چادرملو (۲۷ درصد) بیشترین میزان تولید در بین شرکت‌ها را ثبت کرده‌اند.

مجموع تولید کنسانتره آهن شرکت‌ها در تیرماه امسال، بیش از چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تن است.

میزان تولید گندله شرکت‌های بزرگ نیز با ۴ درصد رشد همراه بوده است و شرکت‌های فولاد خراسان و میدکو به ترتیب ۳۶ و ۲۱ درصد رشد تولید را رقم زدند. مجموع تولید گندله شرکت‌ها در تیرماه، بیش از سه میلیون و ۵۵۹ هزار تن بوده است.

همچنین در تیرماه امسال، میزان تولید آهن اسفنجی زنجیره فولاد از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده است و شرکت‌های فولاد خوزستان (رشد ۱۷ درصدی) و فولاد مبارکه (۵ درصد) بیشترین میزان تولید این محصول در مدت یاد شده را ثبت کردند. مجموع آهن اسفنجی تولید شده در این مدت، بیش از ۲ میلیون و ۳۶۹ هزار تن است.

شرکت‌های بزرگ در تیرماه ۹۹، با تولید یک میلیون و ۸۱۵ هزار تن شمش فولاد، رشد ۸ درصدی این محصول را رقم زدند.

تولید آلومینیوم در ۴ ماه نخست سال ۹۹ برای اولین بار به حدود ۱۳۹ هزار تن رسید.

در این گزارش آمده است؛ مجموع تولید آلومینیوم شرکت‌های ایرالکو، المهدی، هرمزآل، جاجرم و آلومینیوم جنوب به ۱۳۸ هزار و ۷۸۱ تن رسید که این رقم بیش از ۶۷ درصد از عملکرد تولید مدت مشابه سال گذشته است.

تولید تیر ماه امسال هم در مجموع به ۳۷ هزار ۵۸۰ تن رسید که این رقم در برابر تولید ۲۱ هزار و ۶۱ تن رشد ۷۸ درصدی را به ارمغان آورده است.

در این گزارش اعلام شده است تولید کاتد مس در ۴ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال (۱۳۹۸) افزایش یک درصدی داشته است.

میزان تولید در ۴ ماهه امسال ۴۰۳ هزار و ۹۹۴ تن و در ۴ ماهه سال گذشته ۴۰۰ هزار و ۶۸۰ تن بوده است.

همچنین میزان تولید آند مس نیز در این مدت با افزایش ۳ درصدی روبه رو بوده است.

بر این اساس در ۴ ماهه امسال ۱۲۱ هزار و ۲۰۲ تن آند مس تولید شد و میزان تولید در مدت مشابه پارسال ۱۱۷ هزار و ۵۶۳ تن بوده است.

در بخش تولید کاتد مس نیز افزایش تولید یک درصدی در ۴ ماه امسال داشته‌ایم.

میزان تولید کاتد مس در این مدت ۹۱ هزار و ۸۰ تن بوده و تولید در ۴ ماهه پارسال ۹۰ هزار و ۴۱۵ تن شده است.