۰ نفر

مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی سالیانه مطرح کرد:

تحقق سود ۱۸۷درصدی برای هر سهم در سه ‌ماهه اول سال جاری/ تامین مواد اولیه، بزرگ‌ترین چالش‌ پیش روی شرکت فولاد مبارکه/ تقسیم سود ۲۲۵ریالی به ازای هر سهم در مجمع فولاد مبارکه

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبر: 457711
 تحقق سود ۱۸۷درصدی برای هر سهم در سه ‌ماهه اول سال جاری/ تامین مواد اولیه، بزرگ‌ترین چالش‌ پیش روی شرکت فولاد مبارکه/ تقسیم سود ۲۲۵ریالی به ازای هر سهم در مجمع فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در مجمع عمومی سالیانه این شرکت، از تحقق سود 187درصدی برای هر سهم در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد. همچنین در پایان مجمع برای سال 99، به ازای هر سهم 225 ریال سود تقسیم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجمع عمومی سالیانه شرکت فولاد مبارکه امروز سه شنبه 15 مردادماه با حضور 68 درصدی سهامداران، قایم مقام و مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو، مدیرعامل فولاد مبارکه، اعضای هیات مدیره،نماینده سازمان حسابرسی برگزار شد.

حمیدرضا عظیمیان در مجمع عمومی سالانه فولاد مبارکه اصفهان با گزارش عملکرد این شرکت در سال 98، گفت: در مجموع تولیدات فولاد مبارکه با 16درصد افزایش از 6 میلیون و 776 هزار تن در سال 97 به هفت میلیون و 835هزارتن در سال 98 رسیده است. سهم محصولات گرم از این تولیدات 6 میلیون و 94 هزارتن با 20درصد افزایش نسبت به سال گذشته، محصولات سرد و پوشش‌دار با دو درصد افزایش به یک میلیون و 741هزار تن رسید.

وی افزود: درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت در سال گذشته، 39هزار میلیارد تومان بوده است که حدود 28هزار میلیاردریال سهم فروش محصولات گرم و 11هزار میلیارد سهم فروش محصولات سرد و پوشش‌دار بوده است که در مجموع درآمد شرکت از فروش محصولاتش 67درصد نسبت به سال 98 رشد کرده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان داشت: همچنین در سال 98 فروش داخلی با رشد 4.5 درصدی به 6 میلیون و 130هزار تن و فروش صادراتی با 65 درصد رشد به یک میلیون و 450هزار تن رسیده است.

وی در رابطه با عملکرد شرکت در حوزه سودآوری اظهار کرد: سود ناخالص فولاد مبارکه در سال 98 ، با 52 درصد رشد نسبت به سال 97، به 16 هزار میلیارد ریال، سود عملیاتی با 28 درصد افزایش به 15هزارمیلیارد ریال و سود خالص هم با 21درصد افزایش به 14هزار میلیارد ریال رسیده است.

عظیمیان با اشاره به بهای تمام شده تولید فولاد در سال 98، افزود:57 درصد و بیشترین هزینه‌ها، برای بخش مواد مستقیم مصرفی بوده است و 34درصد برای بخش سربار ساخت و 9 درصد نیز صرف پرداخت دستمزدها شده است.

*با پروژه نورد گرم2، خام فروشی کاملا حذف خواهد شد

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به برنامه‌های توسعه در این مجموعه عظیم صنعتی اضافه کرد: احداث خط تولید نورد گرم 2 مبارکه، مهم‌ترین پروژه مطرح در شرکت است که با هدف تکمیل سبد فولاد مبارکه در محصولات و سودآوری مصرف‌کننده مطرح شده است. با این طرح خام فروشی در شرکت تمام شده و با سود بسیار بالا و در مدت دو و نیم سال، همه هزینه‌هایش بر‌می‌گردد.

وی افزود: کنسانتره‌سازی شرکت فولاد سنگان خراسان طرح دیگری است که فاز اول آن خردادماه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری انجام شد، که فاز دوم آن در ماه‌جاری انجام خواهد شد. ظرفیت این طرح سالانه 5 میلیون تن است. متاسفانه با شیوع ویروس کرونا کار این پروژه با کمی مشکل مواجه شد. با این حال با وجود نبودن کارشناسان خارجی، تمام مجموعه برای پیشرفت دست به دست هم دادند چراکه این پروژه نقش مهمی در تولید مواد اولیه برای فولاد مبارکه دارد.

عظیمیان تاکید کرد: فعالیت اجرایی پروژه فولادسازی و ریخته‌گری تختال شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری و حمایت شرکت فولاد مبارکه با هدف تولید 800 هزار تن تختال،  از سال 95 آغاز شده و تا پایان سال 98، بیش از 81 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که از 10.2 به 11میلیون تن در سال 99 خواهد رسید که اگر این پروژه انجام شود به تامین مواد اولیه فولاد مبارکه بسیار کمک خواهد کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: پروژه تولید الکترود گرافیتی شرکت نوین الکترود اردکان برای اولین بار درکشور با هدف تولید الکترود گرافیتی، انجام می‌شود و در فاز نخست که شامل سالن ماشین‌کاری است، تا پایان سال 98 بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ظرفیت تولید این طرح، سالانه 30هزارتن است که قابلیت توسعه به 45 هزار تن را نیز دارد. البته کرونا در این پروژه هم تاثیرگذار بوده که تلاش می‌شود با ظرفیت‌های داخلی کشور، کار را پیش ببریم.

در ادامه مجمع صورت‌های مالی فولادمبارکه به اتقاق آرا به  تصویب رسید. همچنین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی و روزنامه‌های دنیای اقتصاد، صمت، تعادل و ایران به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند. حق عضویت برای یک جلسه در ماه، با افزایش 20 درصدی، به رقم 2.5 میلیون تومان رسید. همچنین برای اشخاص حقوقی پاداش 450 میلیون تومان مشخص شد.

کمک‌های فولاد مبارکه سال گذشته 25 میلیارد تومان بوده است که امسال به  خاطر شرایط پیش آمده به خاطر کرونا درخواست‌ها بیشتر شده و بیکاری به دوبرابر افزایش یافته است. درخواست‌های زیادی از دولت مرکزی و مقامات محلی از فولاد مبارکه می‌شود و هیات مدیره نیز تمام تلاش خود ر ا در این راستا می‌کند.

با تصویب هیات مدیره اکسیژن مصرفی بیمارستان‌ها از سوی فولاد مبارکه به صورت رایگاه تامین می‌شود. مدیرعامل فولاد مبارکه درخواست کرد که بودجه این بخش دو برابر شود که این کمک‌ها در اختیار نهادهای قانونی مخصوصا دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد. در نهایت این رقم به 50 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. نعیمی اضافه کرد: شرکت‌های زیر مجموعه ایمیدرو بیش از صد میلیارد تومان تا کنون به شرایط پیش آمده به خاطر کرونا به نهادها کمک کردند و این وظیفه شرکت‌های سودده مانند فولادمبارکه است که کمک‌های بیشتری کنند.

همچنین شرکتهای تابعه ایمیدرو باید 50 معدن کوچک در حوزه تخصصی خود را فعال کنند چرا که این معادن کوچک اشتغال بالایی دارند. فولاد مبارکه باید مبلغ 100 میلیارد تومان به نام خود سپرده‌ای باز کند تابا ضمانت صندوق بیمه معادن بتواند وام دریافت کند تا معادن کوچک در کشور راه اندازی شود.

همچنین بودجه صندوق بازنشتسگی فولاد مبارکه از 40 میلیارد سال گذشته برای پوشش و تکمیل هزینه‌های بازنشستگان، به رقم 50میلیارد تومان رسید.

مطالعات افزایش ظرفیت را در بخش نورد و اسید شویی فولاد امیرکبیر کاشان که تابعه فولادمبارکه درحال انجام است که طی دو الی سه هفته آینده با هماهنگی ایمیدرو و نماینده مجلس و اعضای هیات مدیره فولاد مبارکه کلنگ زنی می‌شود. در ادامه بعد از پروژه نورد گرم کاشان و نورد گرم 2 مبارکه به دنبال افزایش ظرفیت گالوانیزه در امیرکبیر کاشان و مبارکه هستیم.

60درصد سهام شرکت اپال پارسیان برای بانک پارسیان و 40 درصد در اختیار ایمیدرو است که به صورت موازی هردو را پیش می‌بریم. بانک پارسیان قصد فروش در بازار سرمایه دارد که با هماهنگی ایمیدرو، قصد داریم سهام دولت را به طور کامل خرید کنیم و بقیه آن را از بورس خرید کنیم چراکه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری سنگینی در اپال پارسیان کرده است که می‌تواند بخشی از مواداولیه آنرا تامین کند.

در پایان مجمع عمومی سالانه فولاد مبارکه برای سال 99، به ازای هر سهم 225 ریال سود تقسیم شد.

مجمع