۰ نفر

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد مردمی راه برون رفت از مشکلات است / تولید بیش از ۷۰ درصد صنایع سلولزی در مازندران

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبر: 681259
اقتصاد مردمی راه برون رفت از مشکلات است / تولید بیش از ۷۰ درصد صنایع سلولزی در مازندران

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: مردمی شدن اقتصاد و حمایت از سرمایه‌گذاران مهمترین راه برون‌رفت کشور از مشکلات است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آوای خزر، علی بابایی کارنامی صبح امروز پنج‌شنبه در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساری و میاندورود به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از جمله زمین، سرمایه و تکنولوژی اشاره کرد و افزود: باید با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران به رشد ۸ درصدی استان دست پیدا کرده و با مردمی کردن اقتصاد به این حوزه کمک شایانی کنیم.

وی به ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره و بهره‌مندی از آن را فرصت مهم دانست و گفت: با این وجود ما نتوانستیم از این فرصت ملی به نفع مردم مازندران استفاده کنیم؛ عدم انجام این مهم به وادادگی سیاسی بر می‌گردد و یا مسئولانی که می‌توانستند از این فرصت به خوبی استفاده کنند و، اما استفاده نکردند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، علم، دانش، فرهیختگی و جهت‌دهی همه جانبه را از شاخص‌های مهم رشد اقتصادی دانست و آن‌ها را شاخص‌هایی برشمرد که حکمرانان باید زمینه انجام آن را به خوبی فراهم کنند.

بابایی کارنامی با ابراز تأسف از اینکه «اقتصاد مردمی درر مازندران تاکنون شعار بود»، افزود: واگذاری اقتصاد به مردم هنوز نمایان نشده است، اما اینک شروع کار است و باید با سرعت روز افزون حرکت کرده و شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

وی یادآور شد: آنانی که در صدد این بودند مازندران را به تفرجگاه خود تبدیل کنند؛ آن تفکر دیگر تعطیل شده است چرا که معتقدیم مازندران به تنهایی می‌تواند نیاز بسیاری از استان‌های دیگر کشور را در بخش تولید فراهم کند.

بابایی کارنامی گفت: این خطه سبز از شمال کشور و زیر ساخت‌هایی که دارد را باید در اوراسیا و کشور‌های منطقه و به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد صنایع MDF در استان مازندران تولید می‌شود که نیاز به حمایت ویژه دارد، افزود: این فرصت می‌تواند به اشتغال تبدیل شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت، صنایع تبدیلی را نیز بهترین فرصت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: باید به دانش بنیان کردن صنایع در استان مازندران توجه ویژه هم شود.

بابایی کارنامی عنوان کرد: استان مازندران می‌تواند در حوزه قطعه سازی خودرو ۲ هزار اشتغال ایجاد کند؛ امروز باید تصمیم‌گیری درست داشته باشیم و نباید تصمیمات مهم را به فردا واگذار کنیم.

وی افزود: آنانی که می‌گویند ایران در ناامنی اقتصادی قرار دارد؛ کور خواندند، امروز کسی جرات ندارد در مقابل بخش خصوصی بایستد و مقابله کند.