۰ نفر

تاکید معاون دادستان بر ضرورت احیای واحدهای راکد؛

حمایت از تولید در دستورکار جدی دستگاه قضایی

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبر: 667283
حمایت از تولید در دستورکار جدی دستگاه قضایی

معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر ضرورت احیای واحدهای تولیدی راهبردی راکد در کشور، حمایت از تولید را در دستور کار جدی دستگاه قضا دانست و گفت: برخی شرکتهای دانش بنیان، نیازهای آینده کشور را برطرف می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در حاشیه مراسم راه اندازی مجدد شرکت بافتینه و بافتسان که دوران کرونا تامین کننده اصلی ماسک مورد نیاز کشور بود، گفت: امروز حمایت از تولید  از واجب‌ترین اقدامات است.

وی افزود: امروز نمایندگانی از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه حضور دارند و ما مشکلات و موانعی را که پیش روی این شرکت و واحد‌های مشابه  است را طبق وظیفه شرعی و قانونی بررسی کرده و از نزدیک شاهد مراحل پیشرفت پروژه‌ای که می توانند موجب حیات و اشتغال حدود ۵۰۰ نفر باشد،  هستیم.

عمرانی با اشاره به کار آمد بودن محصولات این شرکت افزود: این شرکت کم و بیش جزو شرکت‌های دانش بنیان به شمار می‌آید که محصولات تولیدی آن نیاز‌های آینده کشور را برطرف می کند.

همچنین محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت گفت: یکی از مزیت‌های کشور فعالیت صنایع پتروشیمی است که تاکنون متاسفانه تنها ۱۰ درصد زنجیره ارزی با فعالیت های این صنایع تامین شده که باید این میزان افزایش یابد.

وی افزود: این واحد صنعتی در واقع یکی از حلقه‌های ابتدایی زنجیره تولید در کشور است که صنعت نساجی و صنایع بسته بندی را حمایت می‌کند.

مفتح با اشاره به مشکلات مشابه پیش روی واحد‌های تولیدی پتروشیمی گفت: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت پشتیبانی جدی از صنایع پتروشیمی خواهیم داشت و جزو برنامه‌های اصولی شرکت است که توسعه آن مدنظر است.

وی افزود: برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در مورد کاهش خام فروشی مواد اولیه به کشور‌های دیگر و خودکفایی و تولید محصولات مورد نیاز کشور، پتروشیمی‌ها یکی از صنایع مهم به شمار می‌روند که نقش مهمی در اجرای این فرمان دارند.

گفتنی است شرکت های بافتینه و بافتسان که در دوران کرونا تامین کننده اصلی انواع پارچه های ماسک بودند، با آزادسازی واردات منسوجات نبافته از ترکیه، مجبور به توقف خطوط تولیدی خود شدند.