۰ نفر

شمش C۶۰ در ذوب آهن اصفهان تولید شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳
کد خبر: 657768
شمش C۶۰ در ذوب آهن اصفهان تولید شد

در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، تولید ذوب C۶۰ مطابق با دستورالعمل تولید ذوب های کیفی در برنامه مدیریت فولادسازی کارخانه قرار گرفت و ۷۰۰۰ تن از این نمونه ذوب، در اواخر خرداد و تیرماه تولید و به مدیریت نورد شرکت تحویل داده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیاوش خواجوی مدیر بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: بدین منظور چدن با شرایط فنی مناسب،کنورتورها با شرایط دمش و نسوز نرمال و همچنین پاتیل های فولاد با مکانیزم دمش از کف و دارای نسوز با شرایط فنی ایده آل، برنامه ریزی شد.

وی افزود : با توجه به کاربرد این فولاد در شرایط حساس و استراتژیک ،در فرایند ذوب آن گوگرد،فسفر و اکسیژن فعال در سطح پایین قرار گرفت و ذوب پس از تخلیه از کنورتور در ریخته گری،سرباره گیری شد و در کارگاه LF مجدداً سرباره سازی شده و اکسیژن آن زیر ۲۰ PPM تنظیم گردید.   

مدیر بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان ادامه داد : با توجه به درخواست مشتری (تهیه ذوب با۴  K پایین) پس از تهیه در LF   به VD منتقل گردید و قبل از ریخته گری،عملیات گاز زدایی روی آن انجام شد و حدود ۷۰۰۰ تن ذوب  C۶۰ مطابق با درخواست مشتری تحویل گردید.

خواجوی گفت : برای افزایش کیفیت ذوب از روش ریخته گری اسلاید گیت و با پوشش کامل، ذوب در تاندیش و حفاظت با روش گاز خنثی استفاده شد و در نهایت شمش C۶۰به مدیریت نورد شرکت تحویل داده شد.

شمش C۶۰ در ذوب آهن اصفهان تولید شد

شمش C۶۰ در ذوب آهن اصفهان تولید شد