۰ نفر

با بهره برداری از ۵ دستگاه لکوموتیو جدید صورت گرفت؛

نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰
کد خبر: 657166
نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان

ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان با بهره برداری از ۵ دستگاه لکوموتیو مانوری با ظرفیت ۱۲۰۰ اسب بخار ، نوسازی شد .

به گزارش اقتصاد آنلاین، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در آیین آغاز بهره برداری از این لکوموتیو ها با حضور هیات مدیره و جمعی از مسئولین این شرکت گفت :  سرعت حمل و نقل یک شاخص کلیدی در بهره وری است که تامین این لکوموتیوها می تواند این شاخص را در ذوب آهن ارتقا دهد.

مهندس ایرج رخصتی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن در حال تحول است افزود : این لکوموتیوها مربوط به یک برند معتبر جهانی هستند و در ارتقاء بهره وری حمل و نقل شرکت تاثیر بسیاری دارند .  این تکنولوژی به همراه دانش آن به کار گرفته شده است و منطبق با سیستم حمل و نقل ریلی ذوب آهن است .

وی با بیان اینکه در زمینه تعمیرات لکوموتیوها ، آمادگی ارائه خدمت به راه آهن جمهوری اسلامی را نیز داریم، اظهار داشت : در همه بخش های ذوب آهن اصفهان شاهد مدرنیزاسیون هستیم و از بالاترین سطوح تکنولوژی استفاده می کنیم و لذا نباید تصور شود که این صنعت به دلیل قدمت نیم قرنی ، از تجهیزات قدیمی استفاده می کند .

معاون خرید ذوب آهن اصفهان نیز دراین خصوص گفت : تامین این لکوموتیوها برای تسریع در جریان ورود مواد اولیه ، تخلیه ایستگاه زرین شهر و بازگرداندن واگن های خالی به مبادی جهت بارگیری و در نتیجه تسریع در سیر بازرگانی شرکت های حمل و نقل ریلی جهت تامین مواد اولیه ذوب آهن صورت گرفت که یک اقدام بزرگ محسوب می شود .

محمد جعفر صالحی افزود : تلاش می کنیم این نوسازی تداوم داشته باشد تا در چرخه حمل و نقل ریلی کشور نیز تاثیرگذار باشیم .

وی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان در سال حدود ۷ میلیون تن حمل و نقل ریلی دارد که ۵ میلیون تن آن مربوط به مواد اولیه است و ۲ میلیون تن آن مربوط به محصول است . در واقع ۷۵ درصد حمل و نقل مواد اولیه و ۲۵ درصد حمل و نقل محصولات ذوب آهن اصفهان به صورت ریلی انجام می شود .  

مدیر راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان نیز گفت : وظیفه اصلی ناوگان حمل و نقلی ریلی ذوب آهن جابه جایی محصولات تولیدی ، چدن ، سرباره و ورود مواد اولیه به کارخانه است که همگی از کالاهای خطرناک در حمل و نقل ریلی محسوب می شوند .

حامد محمدی افزود : حمل و نقل ریلی ذوب آهن طول خطی حدود ۱۳۷ کیلومتر و ۳۰۷ سوزن دارد که تجمع این حجم تجهیزات در یک فضای محدود نشان دهنده قدرت این مجموعه می باشد.

وی افزود : سالها بود که حمل ونقل ریلی ذوب آهن نیازمند تزریق خون تازه در رگ ها بود که تامین این لکوموتیوها این نیاز را رفع کرد .

مدیر راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان گفت : این لکوموتیوها برای شرایط آب وهوایی ایران طراحی شدند ، توانمندی مناسب جهت انجام مانورهای سنگین و نیمه سنگین دارند و به لحاظ فنی ، کارشناسان ذوب آهن آشنایی کافی با آنها دارند و برای تعمیر و نگهداری آنها نیز مشکلی نخواهند داشت .

وی افزود : با وجود ۵ دستگاه لکوموتیو جدید فرصت مناسبی جهت برنامه ریزی تعمیرات اساسی دیگر لکوموتیوها فراهم خواهد شد.

ذوب اهن

ذوب اهن

ذوب اهن