۰ نفر

تجارت ۹ میلیارد دلاری ایران در خرداد ماه؛

تراز تجاری آخرین ماه بهار مثبت شد

۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰
کد خبر: 649689
تراز تجاری آخرین ماه بهار مثبت شد

سخنگوی گمرک گفت: تجارت خارجی غیر نفتی کشور در خرداد ماه با رشد ۳درصدی به ۸.۹میلیارد دلار رسید که با پیشتازی صادرات کشور از واردات در این ماه، تراز تجاری کشور مثبت ۲۰۴میلیون دلار را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،‌ سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک در مورد کارنامه یک ماهه  تجارت غیرنفتی کشور در خرداد ماه اظهار داشت:  تجارت غیرنفتی کشور در سومین ماه سال  با ۱۳میلیون و ۶۲۲هزار تن کالا به  هشت میلیارد و ۹۰۲میلیون دلار رسید.

وی افزود:  سهم صادرات از این میزان تجارت خارجی غیر نفتی،۱۰میلیون و ۶۵۰هزار تن کالا و به ارزش چهار میلیارد و ۵۵۳میلیون دلار بود و  واردات نیز سهم دو میلیون و ۹۷۲هزار تنی کالا به ارزش  چهار میلیارد و ۳۴۹میلیون دلار داشته است.

لطیفی در ادامه گفت: با تداوم  پیشتازی صادرات بر واردات، در خرداد ماه  تراز تجاری کشور مثبت ۲۰۴میلیون دلار بوده است.

سخنگوی گمرک در مورد تغییرات تجارت در خرداد ماه بیان کرد: صادرات کشور در خرداد امسال نسبت به خرداد سال قبل تغییری در ارزش کالای صادراتی نداشته، اما  واردات کشور در این ماه  ۶.۵درصد افزایش یافته است.

لطیفی در باره میزان ترانزیت خارجی در خرداد ماه گفت: یک میلیون و ۱۱۴هزار تن کالای خارجی در این ماه از مسیر کشورمان عبور کرده که نسبت به خرداد سال گذشته ۲۱۳هزار تن بیشتر بوده و با رشد  ۲۴درصدی همراه  بوده است.