۰ نفر

فروش گیاهان دارویی رونق گرفت؛

فروش مجازی، مشکل عطاری های کشور

۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۹
کد خبر: 648507
فروش مجازی، مشکل عطاری های کشور

رییس اتحادیه عطاران استان تهران گفت: از مجموع ۵ هزار واحد عطاری در تهران، ۱۵۰۰ واحد به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرتضی جعفری گفت:  ۱۵۰۰ واحد عطاری که در تهران مجوز ندارند عمدتا به کار‌های حاشیه‌ای نظیر فروش انواع قرص‌های معروف به متادون، قرص برنج یا محصولات چاقی، لاغری می‌پردازند.

به گفته رییس اتحادیه عطاران استان تهران ، عدم نظارت بر واحد‌های بدون مجوز موجب شده که وجهه واحد‌های مجوز دار خدشه دار شود.

جعفری می‌گوید: با توجه به مشکلات صنوف از مسئولان تقاضا داریم که بر اساس ماده ۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر معافیت بخش کشاورزی و باغبانی از پرداخت مالیات، این صنف را معاف کرده یا تخفیف دهند.

رییس اتحادیه عطاران تهران گفت: فروش گیاهان دارویی در فضای مجازی از جمله مشکل عمده این صنف است که هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست و اتاق اصناف باید این بخش را ساماندهی کند.

او می گوید:  از میراث فرهنگی درخواست داریم اجازه ندهد ترکیه صنف عطاری را در یونسکو به نام خودش ثبت کند چون این صنف متعلق به ایران است.

از مجموع ۱۷ اقلیم جهان ۱۳ اقلیم در ایران وجود دارد که انواع گیاهان دارویی با تنوع زیاد در این کشور به عمل می‌آید، درحالیکه وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته ارزش افزوده‌ای برای این سرمایه ملی ایجاد کند.