۰ نفر

در حاشیه سفر رییس‌جمهور به استان اصفهان صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری سه‌جانبه بین فولاد مبارکه، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و توکاریل

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 645252
امضای تفاهم نامه همکاری سه‌جانبه بین فولاد مبارکه، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و توکاریل

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه افزایش حمل و نقل ریلی، توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حاشیه سفر رییس‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه افزایش حمل و نقل ریلی، توسط محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و محسن سعیدبخش مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه به واسطه شرکت‌های حمل ریلی همکار، بزرگترین شریک تجاری راه آهن است و از طرفی بخش حمل و نقل یکی از فعالیت‌های استراتژیک برای صنایع بزرگ است و در کشور ما یکی از گلوگاه‌های اصلی برای صنایعی مانند صنعت فولاد است.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۶۰ درصد محموله‌های وارداتی فولاد مبارکه و محصولات ما به وسیله راه آهن حمل می‌شود اما در سنوات گذشته سرمایه‌گذاری شایسته‌ای که متناسب با پیشرفت سایر حوزه‌ها باشد صورت نگرفته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: دولت سیزدهم به دنبال آن است که در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری‌های جدی صورت بگیرد و ما هم ماموریت پیدا کرده‌ایم تا بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها را در حوزه‌های زیرساختی از جمله ساخت نیروگاه، توسعه میدان‌های گازی و سایر موارد مورد نیاز جهت رفع گلوگاه‌ها انجام دهیم.

وی ادامه داد: در نتیجه به حوزه حمل و نقل وارد شدیم و همانطور که قبلا اعلام شده خرید ۵۰ لوکوموتیو در دستور کار ما قرارگرفته است که ۱۰ واحد آن آماده تحویل به راه آهن جمهوری اسلامی است.

طیب‌نیا تصریح کرد: امروز تفاهمی دیگر جهت تعمیر لوکوموتیوهای راکد و متوقف شده راه آهن به جهت افزایش سرعت سیر حمل و افزایش سرعت حمل بارهای فولاد مبارکه و سایر ذی نفعان صورت گرفت و این گام اولیست که برمی‌داریم و امیدواریم با مزیت‌هایی که راه آهن جمهوری اسلامی و دولت محترم برای سرمایه‌گذاران در حوزه حمل و نقل و سایر حوزه‌های زیر ساختی ایجاد می‌کند این انگیزه برای سرمایه گذاران ایجاد شود و بخش خصوصی پا به میدان بگذارد و این گلوگاه هم برطرف شود.

در ادامه سید میعاد صالحی، معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز در خلال سفر استانی رییس محترم جمهور، آیت الله رییسی به استان اصفهان، در معیت جناب آقای قاسمی وزیر محترم راه و شهرسازی به اصفهان آمدیم و با توجه به صحبت‌ها و مذاکراتی که پیش از این با شرکت فولاد مبارکه و جناب آقای طیب‌نیا داشتیم امروز توفیق حاصل شد و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در خصوص مشارکتی است که ما بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت فولاد مبارکه برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور و اضافه شدن لوکوموتیو برای حمل بیشتر بار معدنی به ویژه بار شرکت فولاد مبارکه خواهیم داشت.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: نگاه ما در حمل و نقل ریلی، توسعه تولید داخل است و شرکت فولاد مبارکه با توجه به سرمایه گذاری در حوزه خرید لوکوموتیو از تولید کننده داخلی، این لوکوموتیوها را به شبکه ریلی کشور اضافه می‌کند.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیر این لوکوموتیوها و ایمنی این سیر و برنامه ریزی آن با راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا بتوانیم این لوکوموتیوها را به حمل و نقل ریلی اضافه کنیم تا برنامه‌ای برای آینده این حوزه باشد و بتوانیم متناسب با برنامه ریزی که در این تفاهم نامه انجام شده است، جابه جایی بار معدنی را برای فولاد مبارکه افزایش دهیم.

 تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه افزایش حمل و نقل ریلی، توسط محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و محسن سعیدبخش مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.

شرکت فولاد مبارکه، حمل و نقل را یکی از گلوگاه‌های پیش روی صنعت فولاد می‌داند و در راستای پیش‌تر هم در این زمینه تفاهمی مابین این شرکت و شرکت مپنا شکل گرفته و انجام شده است.